نشست "یک چالش، یک راه حل" در منطقه ۹ برگزار شد

نشست "یک چالش، یک راه حل" با حضور جعفر شربیانی نایب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر و هیات همراه و با همراهی شهردار منطقه ۹، معاون شهرسازی و معماری و کارشناسان این معاونت در دو بخش کارشناسی و مدیریتی برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹، جعفر شربیانی نایب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر  با حضور در منطقه ۹ به بیان برخی از دیدگاه های شورای شهر ششم در خصوص باغات، ایجاد بسته های تشویقی در راستای نوسازی بافت های فرسوده، تعیین تکلیف فرودگاه مهرآباد و ارائه راهکارهایی جهت برون رفت از معضلات و مشکلات بافت شهری منطقه ۹ پرداخت و بر لزوم برقراری تعامل بیشتر میان شهرداری و شورا تأکید کرد.
در ادامه محمدجواد خسروی شهردار منطقه ۹ ارتقای ابعاد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی منطقه از طریق ارائه طرح های زیربنایی شهرسازی در قالب تسهیل فرایند نوسازی برای بهبود کیفیت زندگی ساکنان با تعریف پروژه های خاص را مورد تاکید قرار داد.
همچنین فرهاد کرمی معاون شهرسازی و معماری منطقه ۹ در خصوص لزوم انجام اقدامات زیربنایی و طرح های ویژه برای آینده منطقه گفت: ایجاد تحول اساسی در لفاف فضا و منظر شهری در منطقه منوط به تدوین رویکرد نوین در نوسازی بافت های فرسوده، ناپایدار و ناکارآمد شهری و همچنین ایجاد تغییراتی اندک در ضوابط و مقررات طرح تفصیلی یکپارچه تهران برای مناطق خاص از جمله منطقه ۹ است.
نشست "یک چالش، یک راه حل" در دو بخش کارشناسی و مدیریتی انجام شد؛ در بخش اول این نشست که در راستای ارتباط متقابل مدیریت شهری با کارشناسان شهرداری تهران برگزارشد، ابتدا مسائل و مشکلات منطقه در سطح کارشناسی و در ابعاد مختلفی از جمله ساختار کالبدی، عملکردی و فضایی در مقیاس کلان و ریز مطرح و راه حل های برون رفت از مشکلات نیز از سوی کارشناسان ارائه شد.
مسائلی چون تخصیص نیمی از مساحت منطقه ۹ به فرودگاه و مراکز نظامی از جمله پادگان جی و دانشگاه شهید ستاری، فرسودگی نیمی از بافت مسکونی منطقه و وجود املاک و اراضی قول نامه ای در میان بافت مذکور، روند شکل گیری بافت ناکارآمد شهری در محلات به دلیل عدم پرداختن به مسائل و مشکلات زیربنایی و نگاه تک بعدی به فرایند نوسازی، عدم آشنایی مهندسان معمار با قوانین ساخت و ساز و تهیه نقشه در شهرداری تهران، عدم وجود ملاک عمل مشخص برای تعیین میزان خلاف های ساخت و ساز و تعدد ابلاغیه ها و دستور العمل ها، مشکلات مرتبط با دفاتر خدمات الکترونیکی و عدم توجه به روند و  قوانین تشکیل پرونده شهرسازی در دفاتر خارج از منطقه برخی از مهمترین مواردی بود که توسط کارشناسان مطرح شده و در مواردی راه حل هایی نیز برای برون رفت از این مسائل پیشنهاد شد.
در بخش دوم؛ در نشست مدیریتی، گزارشی از عملکرد معاونت در ۶ ماه گذشته و دستاوردها و اقدامات انجام شده در خصوص مدیریت ماهوی و زمانی خدمات کارشناسی توسط مدیران ادارات ارائه شد.
 بنا به گزارش معصومه چهارمحال مدیر اداره صدور پروانه؛ در دوره جدید مدیریت شهری میانگین زمانی صدور پروانه در نیمه اول اسفندماه سال ۱۴۰۰ نسبت به همین بازه زمانی در سال ۱۳۹۹ با افزایش ۴۵ درصدی همراه بوده است.
همچنین با استناد به گزارش محمدعلی مختاری فرد مدیر اداره بازرسی و نظارت فنی، در بازه زمانی ۶ ماهه اخیر میانگین زمانی و تعداد گواهی صادره پایان کار آپارتمانی و ساختمانی و عدم خلاف کاهش چشمگیری وجود داشته است.
در ادامه مصطفی دانشمندی مدیر اداره اجرای احکام گفت: در حوزه اجرای رای در همین بازه زمانی پیشرفت ۲۰ درصدی در نحوه اجرای آرا وجود داشته است و در بحث درآمدی نیز در حدود همین بازه زمانی مبلغ وصولی از جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ در حدود ۱۲۰ درصد افزایش داشته است.
در بخشی دیگر از این گزارش نغمه ضیایی مدیر اداره طرح تفصیلی عنوان کرد: در خصوص اراضی پادگان جی توافق نامه ای با وزارت دفاع درخصوص سهم القدر شهرداری و وزارت دفاع در این اراضی انجام شده است و گزارش امکان سنجی آن نیز تهیه و در اختیار معاونت کل شهرسازی و معماری قرار گرفته است.
همچنین در اداره طرح تفصیلی گزارش طرح موضوعی "ساماندهی محورهای مختلط" و نیز طرح موضعی "ساماندهی محور گوزل خو (توکلی) " تهیه و در اختیار معاونت کل شهرسازی برای بررسی و اعلام نظر قرار گرفت.

انتهای پیام

۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
کد خبر: 18858

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =