رونمایی از آلبوم موسیقی‌ «پناه» در فرهنگ‌سرای خانواده

آیین رونمایی از آلبوم موسیقی «پناه» با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر روز سه‌شنبه ۱۷ اسفندماه در فرهنگ‌سرای خانواده برگزار شد.

به گزاش شهر و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،آیین رونمایی از آلبوم موسیقی «پناه» با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر در فرهنگ‌سرای خانواده برگزار شد. 
در ابتدای مراسم شیوا مقدم رییس فرهنگ‌سرای خانواده در آیین رونمایی آلبوم موسیقی«پناه» گفت: خانواده به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی دارای ارکانی است که وجود این رکن‌ها در بهداشت روان و سلامت جسمی اعضا خانواده موثر است. یکی از ماموریت‌های اصلی فرهنگ‌سرای خانواده پرداختن به حوزه خانواده از منظر تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده است.
  
وی در ادامه بیان کرد: تک فرزندی یکی از آسیب‌های جدی است که این روزها حوزه خانواده و جامعه با آن درگیر است و از مناظر مختلف می‌توان به موضوع جمعیت نگاه کرد. اما هدف ما در فرهنگ‌سرای خانواده نگاه به مسئله خانواده از منظر روانشناختی و عاطفی است چراکه فرزندان برای داشتن سلامت روان نیاز به پشتوانه‌های عاطفی دارند، حضور خواهر، برادر، دایی و خاله، عمه و عمو و پدر بزرگ و مادربزرگ به عنوان ارکان اصلی خانواده می‌تواند پشتوانه عاطفی فرزندان ما باشد. در این خصوص ما با شعار دلخوشی یعنی داشتن خواهر و برادر تولیداتی در حوزه مجازی داشتیم.
 
رییس فرهنگ‌سرای خانواده در ادامه بیان کرد: برای پرداختن به موضوع فرزندآوری از ابزارهای مختلف استفاده شد و معتقدم در جامعه امروز مهمترین ابزار برای ارتباط با جامعه و پیوند بین فرهنگ رسمی و فرهنگ عمومی زبان هنر است؛ در همین راستا در حوزه خانواده با محوریت هنر برنامه‌هایی چون جشنواره نمایشنامه نویسی ثمر، قصه خانواده من و آلبوم موسیقی پناه را تعریف کردیم.

مقدم گفت: موسیقی هنر هویت بخش است و موسیقی و شعر به ماندگاری فرهنگ کمک می‌کند. آهنگ‌ها بخش‌های کلیدی فرهنگ را جاودان و یک بخش کلیدی از رشد هویت فرهنگی ما را تشکیل می‌دهند. تاثیر مستقیم موسیقی بر روی فرهنگ ماست که با نگاهی دقیق متوجه می‌شویم تاثیر موسیقی بر پوشش یک پدیده‌ میان فرهنگی هم می‌تواند باشد چرا که در عصر اینترنت؛ موسیقی ممکن است از هر فرهنگ و از هرکجای دنیا طرفداران خود را  پیدا کند.

مصطفی بانیان نماینده مدیریت موسیقی و سرود سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و یکی از نوازندگان این اثر موسیقیایی نیز گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب بحث تمدن سازی مطرح شده است و نقش خانواده در آن بسیار مهم است. وقتی به نقش خانواده رسیدیم در تلاش بودیم چگونه نقش خانواده را برجسته کنیم. 

وی ادامه داد مدیریت موسیقی و سرود سازمان فرهنگی و هنری براساس محوریت و ماموریتی که فرهنگ‌سرای خانواده دارد این طرح را در نظر گرفت و با همکاری این مرکز این آلبوم تهیه و تولید شد.

بانیان بیان کرد: یکی از مزایای این آلبوم استفاده از نسل جوان بود و وظیفه ارگان‌های فرهنگی است که در جهت هرچه بهتر معرفی و آشنا کردن فرزندان‌مان با موسیقی کوشش کنند که از نظر فرهنگی محکم‌تر و استوارتر قدم بردارند.

 آلبوم موسیقی‌«پناه» شامل نغمه‌هایی برای خانواده ایرانی و دارای ۸ قطعه موسیقیایی «پدر»، «خواهر»، «آفتاب‌بهاری»، «دختر»، «برادر»، «پسر»، «مادر» و «چراغونی» با اشعاری از شاعران برجسته‌ای چون «علی‌محمد مودب»، «رضا تاجیک»، «رضا یزدانی»، «محمدمهدی سیار»، «میلاد عرفان‌پور» و «علی داودی» است.
 
همچنین «آرش رستمی»، «وهاب ابراهیمی»، «مجتبی امانی»، «آرش رستمی»، «مجتبی کلینی» خوانندگان و «حسین پارسافر»، «آرمان مهربان»، «سعید عظیمی»، «شبیر مهرآور» عهده‌دار آهنگسازی و تنظیم کنندگی این اثر هنری هستند.

حسین پارسافر(ویولن و ویولا، میکس و مسترینگ)، کریم قربانی(ویولنسل)، مصطفی بانیان(فلوت)، آرمان مهربان(پیانو و گیتارباس) به عنوان نوازنده در آلبوم موسیقی «پناه» حضور دارند.

این اثر هنری به همت فرهنگ‌سرای خانواده و مشارکت مدیریت موسیقی و سرود سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران تهیه و تولید شد.

انتهای پیام

۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
کد خبر: 18863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =