کاشت نهال در بوستان خیام منطقه ۳

همزمان با هفته منابع طبیعی با حضور حمید جوانی، شهردار منطقه ۳ و شینا انصاری، مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران آیین گرامیداشت هفته منابع طبیعی با کاشت چند اصله نهال میوه در بوستان خیام منطقه ۳ برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران؛ به مناسبت هفته منابع طبیعی کاشت چند اصله نهال میوه در بوستان خیام منطقه ۳ صورت گرفت. 
حمید جوانی، شهردار منطقه ۳ در این مراسم گفت: در شهرداری منطقه ۳ علاوه بر نگهداشت فضای سبز، توسعه فضای سبز را نیز در اولویت برنامه های خود قرار داده ایم. 
وی با بیان اینکه اکنون سرانه فضای سبز در منطقه ۲۵.۳ متر مربع برای هر نفر است، گفت: حتما فضاهایی که در حاشیه بزرگراه ها هستند و مالکیتی ندارند را در طرح توسعه فضای سبز قرار خواهیم داد. 
شهردار منطقه ۳ از تقویت و توسعه بوستان ها در سطح این منطقه خبر داد و اظهار داشت: گستردگی موضوعات محیط زیست را در منطقه داریم که با تشکیل کارگروه های تخصصی، در جهت رفع مشکلات محیط زیستی منطقه اقدام خواهیم کرد. 
شینا انصاری، مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در ادامه ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه با اشاره به ضرورت توجه به نگهداشت فضای سبز در شهرها گفت: اصول و چهارچوب باغ های ایرانی، بیانگر توجه به محدودیت های اقلیمی و در بردارنده اعتقادات ایرانیان است که به نظر می رسد طی چند دهه گذشته با تبعیت از الگوی توسعه غیر بومی این موضوع به فراموشی سپرده شده است، نگاه کوتاه مدت در ایجاد فضاهای سبز شهری، کاشت چمن و درختان سریع الرشد غیر بومی و بی توجهی به محدودیت منابع آبی از پیامدهای این تغییر نگاه و غفلت از شرایط اکولوژیکی بوده است. 
وی ادامه داد: حتما توسعه فضاهای سبز شهری جزو لاینفک برنامه ریزی شهری است اما باید شرایط اقلیمی و توجه به گونه های سازگار مورد توجه قرار گیرد. 
انصاری از حذف تدریجی چمن در شهر تهران با توجه به محدودیت منابع آبی در کشور خبر داد و اظهار داشت: فضاهای سبز و درختان باعث تلطیف و کاهش آلودگی هوا و صدا میشوند. لذا نیازمند همکاری تمام بخش های شهرداری به منظور حفظ و نگهداشت فضاهای سبز و مشارکت شهروندان در این بخش هستیم.

انتهای پیام

۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
کد خبر: 18884

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =