کاهش چشمگیر ترافیک در روز گذشته نسبت به ۱۶ اسفند ۱۴۰۰

سه شنبه صبح (۱۷ اسفند ۱۴۰۰) جلسه اضطراری بررسی و ریشه یابی ترافیک روز دوشنبه با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار و دستوراتی در راستای کاهش ترافیک صادر شد. با اجرای دستورات، ترافیک روز سه شنبه همزمان با بارش باران، روند کاهشی به خود گرفت.

به گزارش خبرنگار شهر، طبق آمار مرکز کنترل ترافیک شهر تهران، ازدحام معابر روز سه شنبه (۱۷ اسفند ۱۴۰۰) در مقایسه با روز کاری گذشته (۱۶ اسفند ۱۴۰۰) در همه محدوده ها کاهش چشمگیری داشته است.

از جمله دلایل این اتفاق پایداری وضعیت جوی روز گذشته (۱۷ اسفند ۱۴۰۰) نسبت به روز دوشنبه است.

روز دوشنبه (۱۶ اسفند ۱۴۰۰) با بارش مداوم باران همراه شده بود. برهمین اساس ترافیک معابر به ویژه در ساعات اوج عصرگاهی با افزایش قابل توجهی مواجه شد. در این روز شاهد بیشترین TCI (ترافیک متوسط کل سال) از ابتدای سال تاکنون بودیم که به ۳۸ درصد رسید. قبل از آن بیشترین TCI متعلق به شنبه ۲۷ آذر با ۳۵ درصد بود که در آن روز هم شاهد بارندگی مداوم بودیم.

البته ازدحام معابر در روز سه شنبه در مقایسه با روز مشابه در دو هفته گذشته و هفته گذشته که سه شنبه تعطیل بوده افزایش محسوسی داشته است. این افزایش به اعیاد شعبانیه که معمولاً با افزایش ازدحام و سفرهای درون شهری و نیز برپایی ایستگاه های نذورات کنار معابر (جهت این اعیاد) همراه است، مربوط می شود.

وضعیت ترافیک روز سه شنبه نسبت به روز مشابه در سال گذشته تغییرات محسوسی نداشته اما روند تغییرات به صورت افزایشی بوده است.

انتهای پیام/

۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸
کد خبر: 18885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =