نصب المان‌های نوروزی در جنوب شرق پایتخت/خانه‌تکانی ۸ محله در منطقه ۱۵

شهردار منطقه ۱۵ به تشریح برنامه‌های انجام شده درطرح استقبال از نوروز ۱۴۰۱ پرداخت و گفت:با نصب المان‌های عمو نوروز و حاجی فیروز و کاشت گل‌های بهاری به استقبال سال جدید می‌رویم.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، سیدمهدی صباغ با اعلام این خبر افزود: در این راستا، به همت معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه نصب ۵ المان حاجی فیروز در معابر اصلی، آذین بندی ۳ پل قوسی به ریسه نوری، نصب پایه نوری ۲۲ متری در میدان بسیج و ارتقای روشنایی محور سه راه افسیریه  با نصب گنبد ریسه ای در طرح استقبال از نوروز انجام شده است.

به گفته او؛ گسترده شدن سفره هفت سین در میدان بسیج، کاشت ۲ هزار اصله بلوط همیشه سبز در محور امام رضا(ع) و پل سیمان، احیای سیاه چادر های بومی محلی، ارتقای روشنایی زیرگذر شورا، بهسازی آسفالت معابر و افتتاح هایپر مارکت بازیافت همزمان با نوروز و آغاز بهار در این منطقه اجرا می شود.

صباغ به طرح خانه تکانی شهر که  ۲۳ اسفند برگزار می شود اشاره کرد و گفت: در این طرح هر ناحیه یک محله و در مجموع ۸ محله علاوه بر اجرای طرح استقبال از بهار در همه محله ها خانه تکانی ویژه خواهند داشت.

او در ادامه با تقدیر از تلاش های شبانه روزی  همکاران در اجرای طرح استقبال از بهار گفت: سیمای بصری شهر با اجرای اقدامات جهادی نظیر ساماندهی زمین های بایر و بی دفاع شهری، اقدامات گسترده حوزه معاونت خدمات شهری در طرح تحول نگهداشت شهر، کاشت ۵ هزار اصله نهال در هفته درختکاری و منابع طبیعی، ساماندهی حصارهای کارگاهی در نواحی هفتگانه، رفع معضلات و آسیبهای اجتماعی منطقه شامل کوه سنگی و ساماندهی روز بازارها و دستفروشان ارتقا یافت.

شهردار منطقه ۱۵ همچنین به تشریح مجموعه فعالیت ها در ساماندهی محور امام رضا (ع) پرداخت و افزود: واگذاری نگهداشت پل های عابر پیاده این محور به بخش خصوصی، انجام طرح مطالعاتی کوه سنگی، تعریف و پیشنهاد چند ایده برای دروازه ورودی شهر تهران به سازمان زیباسازی شهرداری تهران به منظور نصب المان های فاخر در این محور،  پی گیری ارتقای روشنایی، رنگ آمیزی گاردریل ها و  پاکسازی و نگهداشت ویژه این محور از جمله این اقدامات است.

انتهای پیام

۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
کد خبر: 18894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =