مشکل فاضلاب محلات شمالی منطقه ۲۲ مرتفع می‌شود

شهردار منطقه۲۲ از رفع مشکل فاضلاب محلات شمالی منطقه با انجام عملیات تصفیه فاضلاب اضطراری محله آبشار خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهر؛  وحیدرضا محمدی انارکی در مراسم آغاز عملیات پکیج تصفیه فاضلاب اضطراری محله آبشار که با حضور جلال بهرامی معاون خدمات شهری و محیط زیست، حسن بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران و حسین نظری معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران برگزار شد، گفت: انجام این پروژه نتیجه اقدامات برگزاری قرار خدمت شهردار تهران است و یکی از برنامه‌های مهمی که در مصوبه قرار خدمت منطقه ۲۲ مطرح شد، افتتاح پکیج تصفیه فاضلاب اضطراری محله آبشار بود.

وی ادامه داد: این پروژه در مساحت ۶ هزار و ۸۰۰ متر مربع با ظرفیت ۹۰۰ متر مکعب در شبانه روز در این محدوده از منطقه ۲۲ که نزدیک به  ۶ هزار  واحد مسکونی با جمعیت ۲۰ هزار نفری ساکن هستند، ساخته می شود.

محمدی هدف از اجرای این طرح را کاهش آلودگی زیست محیطی دانست و بیان کرد: موضوع فاضلاب شهری این محله از دغدغه های چندین ساله شهروندان بود که با همکاری مدیریت شهری و شرکت آب و فاضلاب در حال برطرف شدن است.

 مدیرعامل شرکت آب ‌و فاضلاب شهر تهران نیز در این مراسم یادآور شد: آب شرب تهران از ۵ سد اطراف شهر در حال تأمین شدن است. با توجه به حجم آب  مصرف شده حدود ۸۳۵ میلیون متر مکعب فاضلاب در طول سال تولید می‌شود که این فاضلاب در سطحی به گستره ۷۵۰ کیلومتر مربع در ۲۲ منطقه تهران پخش می‌شود.

بختیاری تاکید کرد: برای دفع این فاضلاب حدود ۸ هزار کیلومتر خط انتقال لوله نیاز داشتیم که حدود ۷۱۰۰ کیلومتر در مناطق تهران انجام شده است. ما فاضلاب تهران را به جز در منطقه های ۲۱ و ۲۲، تا  ۹۰ درصد توانستیم جمع آوری کنیم.

به گفته وی؛ از یک میلیون و پنجاه هزار واحد انشعاب شهر تهران، حدود ۷۰۰ هزار  واحد به فاضلاب شهری متصل شده اند که می توانیم ۶۰ درصد فاضلاب تولید شده شهر تهران را  با اجرای این طرح تصفیه می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت آب ‌و فاضلاب شهر تهران تاکید کرد: در منطقه ۲۲ به دلیل سرعت بارگذاری جمعیت و شهرسازی تاخیر داریم، که با اجرا این پروژه میتوانیم میزان دسترسی محلات به  فاضلاب شهری و تصفیه آن را افزایش دهیم.

انتهای پیام/

۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
کد خبر: 18898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =