شناسایی ۱۴ نقطه آسیب‌خیز در منطقه ۸ برای برگزاری چهارشنبه سوری ایمن/تعطیلی واحدهای صنفی از ساعت ۱۶

آخرین جلسه فصلی مدیریت بحران منطقه ۸ در سال ۱۴۰۰ با حضور فاطمه تنهایی شهردار منطقه و با دستور جلسه پیش‌بینی تمهیدات چهارشنبه آخر سال برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۸، فاطمه تنهائی با تاکید بر تعامل و هم افزایی بین سازمانها و نهادهای منطقه برای برپایی ایمن چهارشنبه آخر سال گفت: باید از از ظرفیت های آموزشی تمامی سازمان ها و نهادها برای فرهنگ سازی در خانواده ها و دانش آموزان استفاده کرد.

به گفته او؛ استفاده از تریبون های نماز جماعت نیز یکی از ظرفیت های بالقوه برای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در این زمینه است.

او با تاکید بر آموزش در بحث مراسم چهارشنبه آخر سال گفت: بر اساس هماهنگی های انجام شده مقرر شد آموزش و پرورش منطقه ضمن بهره مندی از ظرفیت سامانه شاد برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به دانش آموزان، همکاری لازم را درخصوص ورود نیروهای ستاد مدیریت بحران منطقه ،آتش نشانی و هلال احمر به مدارس جهت ارائه آموزش های لازم (رعایت نکات ایمنی) انجام دهد.

تنهایی از شناسایی ۱۴ نقطه حادثه خیز و حساس در منطقه خبر داد و گفت: عوامل آتش نشانی و اورژانس در قالب اکیپ های عملیاتی در محل های لازم استقرار می یابند . ضمن اینکه  ستاد بحران در نواحی سه گانه منطقه تشکیل می شود.  

او همچنین از تعطیلی واحدهای صنفی از ساعت ۱۶ روز سه شنبه ۲۴ اسفند برای حفظ ایمنی بیشتر خبر داد.

در ادامه این جلسه سرهنگ محمدی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید بهشتی نیز بر نگرانی های موجود درچهارشنبه آخر سال از جمله بحث اراذل و اوباش،کارتن خواب ها و ایجاد تمرکز برروی اماکنی که فضای تخلف درآن وجود دارد تاکید کرد.

او بر ضرورت آموزش افراد داوطلب و NGO ها در امر به معروف و نهی از منکر و نقش نقش مساجد در کم کردن معضلات اجتماعی اشاره کرد.

در این جلسه نمایندگان بهداشت شمال تهران، مخابرات، آبفا، شرکت پخش فرآورده های نفتی ، آموزش و پرورش، اداره برق، مخابرات، اداره گاز، اورژانس، هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی،آتش نشانی، پلیس راهور و مقاومت بسیج نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵
کد خبر: 18928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =