بهره برداری از فاز اول پروژه بازآفرینی ۳۰ هکتاری تا پایان سال

شهر: طبقه فوقانی تونل راه آهن تهران-تبریز مسیری به طول ۹ کیلومتر است که عملیات اجرایی پروژه بازآفرینی شهری این فضا، از یک ماه آینده آغاز خواهد شد.

کاوه حاجی علی اکبری، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در گفتگو با شهر، درباره پروژه بازآفرینی فضای فوقانی خط آهن تهران- تبریز، توضیح داد: بازآفرینی این محدوده محصول زیر زمینی شدن خط راه آهن تهران-تبریز است. این مسیر ۹ کیلومتر، فضایی حدود ۳۰ هکتار در در مناطق جنوب غرب تهران (۱۷ و ۱۸) دراختیار شهرداری تهران قرار داده است.

او با اشاره به گسست و چند پارگی فضای دو منطقه ۱۷ و ۱۸ به علت این مسیر ریلی، گفت: این فضا در مجاورت محلات کم برخوردار تهران در مناطق ۱۷ و ۱۸ قرار دارد که با مشکلات جدی در خدمات زیرساختی از جمله فرهنگی، ورزشی، تفریحی در فضاهای باز شهری مواجه است. با عملیاتی شدن این پروژه، مشکلات دو منطقه ۱۷ و ۱۸ به مرور زمان حل خواهد شد.

به گفته حاجی علی اکبری؛ ایده بهره برداری از این فضای رها شده، در شهرداری تهران شکل گرفت تا بتوان از این عرصه ۳۰ هکتاری به عنوان یک فضای باز شهری یک‌پارچه و پیوسته استفاده کرد.

او در ادامه افزود: از سال ۱۳۹۶ تهیه طرح این فضا در قالب یک مصاحبه بین المللی در سازمان نوسازی پیگیری شد و بعد از نهایی شدن طرح، تفاهم نامه‌ای با شرکت راه آهن درباره مدل بهره برداری از این فضا به امضاء رسید.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در پاسخ به این پرسش که چه زمانی از این پروژه بهره برداری خواهد شد، گفت: ظرف یک ماه آینده عملیات اجرایی پروژه شروع خواهد. این پروژه بلند مدت است. برنامه ریزی و پیش بینی این است که فاز یک پروژه در چهار نقطه کلیدی از طرح که هدف قرارداده شده، امسال به بهره برداری برسد. فاز اول پروژه طولی حدود یک کیلومتر از نه کیلومتر کل دارد.

روز گذشته نهم خرداد ماه، تفاهمنامه شرکت راه آهن با شهرداری تهران درباره بهره برداری از طبقه فوقانی تونل راه آهن تهران-تبریز در مناطق ۱۷ و ۱۸ شهر تهران به امضاء طرفین رسید.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
کد خبر: 1895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =