از اقدامات نوروزی تا احداث پارکینگ و مجموعه تفریحی جدید در اراضی عباس‌آباد

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد درباره اقدامات نوروزی برای گردشگران، احداث پارکینگ جدید و سیاست‌گذاری‌های سال آینده مجموعه متبوعش توضیحاتی ارائه کرد.

سید محمد حسین حجازی در گفت‌وگو با شهر، درباره اقدامات صورت گرفته برای ایام پایانی سال به منظور استقبال از بهار و تعطیلات نوروزی، بیان کرد: منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد در سال‌های اخیر به لحاظ جایگاه فرهنگی و گردشگری توانسته جهش بسیار خوبی داشته باشد به‌گونه‌ای که امروز بدون شک با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد به قطب گردشگری تهران تبدیل شده است. از آنجایی که دارای وسعت ۵۶۰ هکتاری است و بخش‌های مختلفی را شامل می‌شود، طبیعتاً شرکت نوسازی عباس آباد در این ایام در حوزه‌های گوناگون، اقدامات متنوعی را در راستای اهداف این منطقه و همچنین اهداف کلان شهرداری تهران به ویژه در حوزه گردشگری در پیش می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد با بیان اینکه یکی از بخش‌های مهم اراضی عباس‌آباد در حوزه خدمات شهری و فضای سبز است که در قالب اقدامات «استقبال از بهار» در اواخر بهمن آغاز شد، افزود: فعالیت‌هایی نظیر واکاوی کامل فضای سبز و محیط بصری این منطقه و آماده سازی آن برای میزبانی از گردشگران و میهمانان نوروزی در دستور کار قرار گرفته است.

حجازی در ادامه عنوان کرد: علاوه بر این بخش بسیار مهم و اصلی کار ما برنامه‌های متنوع فرهنگی با درنظر گرفتن شرایط و جایگاه امروزی این منطقه که پیش‌تر اشاره کردم، است که گردشگران نوروزی و بازدیدکنندگان که از سراسر کشور و حتی از کشورهای دیگر برای دیدن این منطقه گردشگری می‌آیند، انتظار دارند که ما از آن‌ها پذیرایی کنیم؛ ما نیز وظیفه خود می‌دانیم که با برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی از میهمانان نوروزی خود استقبال و پذیرایی کنیم.

از برگزاری جشنواره محلی غذا تا موسیقی خیابانی در نوروز ۱۴۰۱

وی درباره این برنامه‌ها توضیح داد: برنامه‌هایی با عنوان «تهران دیدنی – عید شرقی» و  «آمد بهار جان‌ها» برنامه ریزی شده است. دیگر برنامه‌ها شامل نورافشانی آسمان پل طبیعت در شب عید و لحظات تحویل سال نو، میزبانی از وزرای فرهنگ و گردشگری کشورهای عضو اکو، اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران در روز بزرگ و پر افتخار ۱۲ فروردین که برنامه‌ای در سطح ملی و بین المللی است، برگزاری جشنواره‌های متنوع غذاهای محلی، جشنواره فرهنگ و سنت ایرانی در ایام نوروز، معرفی مشاهیر صد سال گذشته کشور در عرصه فرهنگ و هنر، اجرای بازی‌های تعاملی، راه اندازی پیاده راه‌های موضوعی، ساخت المان‌های نوروزی، موسیقی فاخر خیابانی، روایت قصه‌های تهران و جشنواره‌های متنوع فرهنگی و هنری با حضور و مشارکت مردم و برگزاری تورهای گردشگری ویژه منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد هستند.

به گفته مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد؛ در زمینه اقدامات و هماهنگی‌های به‌عمل آمده جهت آسودگی خاطر و رضایت مراجعه کنندگان و گردشگران، هماهنگی‌های لازم با مراکز انتظامی و امدادی همچون پلیس راهور ناجا، آتش نشانی و اورژانس انجام شده است تا بتوانیم محیط و شرایط را هر جه بهتر برای مردم فراهم کنیم.

حجازی با تأکید براینکه اراضی عباس آباد جزو نقاطی از تهران است که به خصوص در ایام نوروز علاوه بر شهروندان تهرانی از شهرستان نیز بازیدکننده زیادی دارد، افزود: با توجه به این حجم از مراجعه کننده، طبیعی است که ظرفیت پارکینگ به هر میزان هم باشد ظرفیت محدودی خواهد بود. در حال حاضر ضلع غربی اراضی عباس‌آباد از نظر فضای پارکینگ مشکلی ندارد و مشکل اصلیِ محدودیت جای پارک، مربوط به ضلع شرقی اراضی می‌شود که علت آن هم به دلیل تردد زیاد مراجعه کنندگان «باغ کتاب» است.

وی در ادامه از ساخت یک پارکینگ جدید در اراضی عباس آباد خبر داد و گفت: برای رفع مشکل جای پارک مراجعه کنندگان به باغ کتاب، عملیات عمرانی در حال اجراست تا پارکینگ «فرهنگ» ساخته شود و در اختیار شهروندان قرار گیرد. ظرفیت این پارکینگ ظرفیت قابل توجهی دارد که امید است هر چه زودتر به بهره برداری برسد.

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد با بیان اینکه دسترسی به منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نیز بسیار ساده است، یادآور شد: استفاده از مترو و تاکسی می‌تواند مشکل جای پارک بسیاری از شهروندان را نیز مرتفع سازد. خوشبختانه در حال حاضر ایستگاه‌های مترو شهید حقانی، شهید همت و شهید بهشتی جزو ایستگاه‌هایی هستند که دسترسی به این منطقه را ساده کرده و به خوبی می‌توان با استفاده از ایستگاه‌های مترو به این مجموعه مراجعه کرد.

۹ میلیون نفر بازدیدکننده از مجموعه عباس‌آباد

حجازی درباره آمار بازدید کنندگان از مجموعه اراضی عباس آباد در سال ۱۴۰۰، توضیح داد: با توجه به اینکه بخشی زیادی از اراضی عباس‌آباد فضای پارکی دارد و سرپوشیده نیست طبیعتا رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آن راحت‌تر انجام می‌گیرد و از این رو مشکلی برای حضور شهروندان در این منطقه وجود ندارد. با این وجود در ۲ سال گذشته، با توجه به همه گیری کرونا و نظر به تأکیدات ستاد ملی کرونا تا حدودی میزان بازدیدکنندگان کاهش داشته؛ اما امسال به دلیل تزریق سه دوز واکسن تا حدودی اوضاع رو به بهبود است و منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد در سال جدید نیز میزبان و پذیرای گردشگران تهرانی و همچنین سایر شهرها و کشورها خواهد بود.

وی در ادامه اضافه کرد: بر اساس آمارها، از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به ۹ میلیون نفر بازدید کننده داشته‌ایم که با افتتاح جمعه بازار در باغ هنر و شهرت گذر گردشگری در بین مردم میزان بازدید افزایش قابل توجهی نیز داشته است.

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد درباره ساخت مجموعه‌های جدید در اراضی عباس آباد، بیان کرد: اصولا منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد منطقه‌ای پویا و زنده است به این مفهوم که همواره خودش را با درخواست مخاطبان و شهروندان و مراجعه کنندگان تطبیق می‌دهد. افتتاح «کوشک باغ هنر» و سالن‌های همایش آن، ظرفیت جدید اراضی عباس‌آباد در زمینه‌های فرهنگی و هنری را افزایش داده که در طرح جامع آن قرار است نقش برجسته‌ای در فعالیت‌های فرهنگی داشته باشد.

اتمام «پارکینگ فرهنگ» و ساخت مجموعه «اعماق اقیانوس»

حجازی با بیان اینکه اتمام پروژه پارکینگ «فرهنگ» و ساخت مجموعه تفریحی «اعماق اقیانوس» نیز در دستور کار قرار دارد و برخی از پروژه‌ها مراحل پایانی ساخت را طی می‌کنند، اضافه کرد: از سوی دیگر ما به دنبال تقویت حوزه‌های گردشگری با توجه به نیاز جامعه هستیم. اکو پارک‌ها امروزه در مناطق شهری به ویژه کلان‌شهرها جایگاه ویژه‌ای دارند. از طرفی ما با تقویت زیر ساخت‌های منطقه به لحاظ هوشمند سازی و تهیه امکانات لازم دیگر به دنبال تقویت گردشگری خلاق هستیم به این مفهوم که ما بر اساس فرهنگ و ارزش‌های جامعه و شرایط محیطی برای مخاطب و مراجعه کننده جاذبه‌های گردشگری فراهم می‌کنیم.

وی در ادامه درباره سیاست‌گذاری برای سال آینده در راستای افزایش بازدید کنندگان و درآمدزایی بیشتر، توضیح داد: توجه به گردشگری خلاق، توسعه زیرساخت‌ها به ویژه در حوزه هوشمند سازی و حرکت به سمت اکو پارک از جمله مهم‌ترین اهداف و سیاست گذاری‌هایی است که منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد تلاش می‌کند تا به آن‌ها در آینده دست یابد. همچنین  دعوتنامه شهردار تهران به رییس سازمان جهانی گردشگری برای حضور در اجلاس گردشگری شهری ۲۰۲۲ در تهران به میزبانی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد تقدیم شده است.

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد ضمن اشاره به امضای تفاهم نامه میراث فرهنگی استان تهران با اراضی عباس آباد به منظور توسعه و ارتقای کمی و کیفی بسترهای گردشگری شهری، بیان کرد: تقدیم دعوت‌نامه و امضای تفاهم نامه باعث می‌شود که سال مهمی در حوزه گردشگری شهری برای این مجموعه رقم خورد. در تلاش هستیم به بهترین شکل ممکن از چنین موقعیت‌هایی بهره ببریم و ضمن استفاده از تجربیات سایر مناطق گردشگری در نقاط مختلف جهان تجربیات و اطلاعات خود را در این زمینه با دیگر کشورها و فرهنگ‌ها به اشتراک بگذاریم.

حجازی در پایان عنوان کرد:  امروز منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد به یک جایگاه ویژه‌ در حوزه تخصصی خود دست پیدا کرده که این حاصل تلاش و زحمات همه دلسوزان و علاقمندان در این حوزه است.

انتهای پیام/

۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۳
کد خبر: 18967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =