اعزام قطارهای فوق العاده و افزایش ساعت کاری مترو در روزهای پایانی سال

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، اقدامات این مجموعه برای کاهش ازدحام مسافران در ایستگاه‌های مترو تهران در ایام پایانی سال را تشریح کرد.

مهدی شایسته اصل در گفت‌وگو با شهر، درباره دو اقدام مهم برای کاهش ازدحام مسافران و تسهیل در تردد شبانگاهی شهروندان در روزهای پایانی سال، بیان کرد: معمولاً برای روزهای پایانی سال به علت ازدحام مسافران در خطوط مرکزی شهر نظیر ایستگاه‌های پانزده خرداد، تئاتر شهر، امام خمینی (ره)، میدان انقلاب اسلامی، سعدی و ... اعزام قطارهای فوق العاده پیش بینی می‌شود.

به گفته مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه؛ این قطارها در ساعات اوج سفر مسافران در خطوط مترو فعال می‌شوند.

شایسته اصل ضمن اشاره به افزایش ساعت فعالیت و سرویس دهی شبکه مترو تهران، عنوان کرد: طبق مصوبه جلسه معاونت حمل و نقل با مدیران پلیس راهور، قرار شد که پایان ساعت کاری ایستگاه‌های مترو  از  ساعت ۲۲:۰۰ به ۲۳:۰۰ افزایش یابد. بنابراین شهروندان می‌توانند یک ساعت بیشتر از مترو برای سفرهای درون شهری خود استفاده کنند.

تعمیرات اساسی مدار راه ایستگاه میرداماد

وی درباره خرابی مدار راه ایستگاه میرداماد و یک قطار در هفته گذشته که سبب افزایش سرفاصله‌ زمانی شده بود، توضیح داد: هفته گذشته یک خرابی در ساعت ۷ تا ۱۰ صبح در ایستگاه میرداماد رخ داد، *مدار راه خرابی خط را به سیگنالینگ ارسال نمی‌کرد اما زمانی که قطار به محدوده می‌رسد سرعتش برابر با صفر می‌شود. عوامل فنی به مسئله ورود کردند و مشخص شد که شکستگی ریل وجود ندارد (معمولاً در این مواقع ممکن است که شکستگی ریل ایجاد شده باشد).

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در ادامه اضافه کرد: همچنین با توجه به مشخص نشدن علت در سیگنالینگ، تعمیرات اساسی صورت گرفت و قطعات آن قسمت از مدار راه تعویض شد تا مشکل برطرف شود. در همین هنگام دو حرکت قطار کنسل شد؛ به علت فرسودگی ناوگان، افزایش عمر قطعات و نرخ مصرف زمان مشخصی که قطعات دارند، ممکن است که به هردلیلی این مشکلات به‌وجود آید.

شایسته اصل ضمن اشاره به خرابی یک قطار در روز بعد از این حادثه، گفت: روز بعد از این حادثه، مشکل دیگری در خود قطار شکل گرفت که پس از خروج مسافران، قطار از مدار خارج شد و فعالیت خط به حالت عادی بازگشت. همین موضوع باعث افزایش سرفاصله زمانی می‌شود.

*مدار راه: قطارهای متروی تهران در طول مسیر از طریق سیستمی به نام مدار راه به منظور کسب اطلاعات مورد نیاز اطلاع رسانی می‌شوند و همچنین این تکنولوژی جوابگوی بخش عمده‌ای از نیازهای مربوط به مراکز فرمان و آنچه را که باید به حضور اپراتورهای مراکز فرمان اطلاع داده شود خواهد بود.

انتهای پیام/

۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۴
کد خبر: 19006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =