ساخت ۶۲۰ هزار مسکن در استان تهران کلید خورد

استاندار تهران با اشاره به اجرایی شدن طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد: در قالب این طرح ۶۲۰ هزار واحد مسکونی در این استان ساخته خواهد شد.

به گزارش شهر، محسن منصوری روز دوشنبه در جلسه شورای مسکن استان تهران که در محل استانداری برگزار شد گفت: در قالب نهضت ملی مسکن و جهش تولید مسکن سهم استان تهران ساخت ۱۵۵‌هزار واحد مسکن در هر سال است که در چهار سال ساخت ۶۲۰ هزار واحد برای استان در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: جلسات شورای مسکن به صورت مستمر برگزار می‌شود و در گام اول تامین زمین و اراضی صورت گرفته و فرایند تغییر کاربری در حال انجام می‌باشد؛ در این راستا ۱۱ هزار هکتار یعنی یک و نیم برابر نیاز استان زمین پیش بینی شده است.

استاندار تهران ادامه داد: فرآیند تامین زمین خوب پیش رفته است و در تامین خدمات نیز دستگاه خدمات‌رسان اعلام آمادگی کرده‌اند تا زمین‌هایی معرفی شود که تأمین خدمات آن‌ها به سهولت انجام شود؛ همچنین شهرداری‌های استان نیز درگیر موضوع شده اند.

به گفته وی؛ ظرفیت بخش خصوصی نیز به کار گرفته می‌شود، به این صورت که زمین توسط دولت تامین می‌شود، بخش خصوصی آماده سازی و ارائه خدمات را به عهده دارد و ما به ازای آن زمین تحویل می‌گیرد یا خدمات را از محل منابع دولتی جبران می‌کنیم.

استاندار تهران با اشاره به لزوم هماهنگی دستگاه‌ها و تشکیل ستادهای شهرستان‌ها اظهار داشت: ۷۰۰ هزار نفر ثبت نام اولیه داشتند، منتها در هنگام پالایش ریزش داشته و به حدود ۲۰۰ هزار نفر رسیده و ممکن است با بررسی بیشتر این تعداد کمتر شود؛ البته هنوز ثبت‌نام انجام می‌شود و آمار دقیق مشخص نیست.

وی خاطرنشان کرد: از وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌های دخیل تقاضا داریم تا در شاخص‌های ثبت نام بازنگری صورت گیرد تا مردم بتوانند طبق نیازشان از این مسکن استفاده کنند.

استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در زمینه اختصاص تسهیلات و منابع در بافت فرسوده هیچ محدودیتی نداریم و اولویت اصلاح بافت فرسوده است؛ چرا که در بافت فرسوده خدمات آماده است؛ لذا بهسازی و نوسازی در بافت‌های فرسوده اولویت دارد.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/
۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
کد خبر: 19103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =