بررسی هویت اجساد جان‌باختگان آتش‌سوزی کلینیک سینا

پس از بررسی هویت جانباختگان حادثه آتش سوزی کلینیک سینا اطهر، اجساد به خانواده‌ها تحویل داده خواهد شد.

به گزارش شهر، مهدی فروزش، مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در این‌باره افزود: مشغول شناسایی و تعیین هویت اجساد ارجاعی آتش سوزی کلینیک سینا اطهر در پزشکی قانونی هستیم و جسد یکی از قربانیان مرد نیز در حال ارجاع به پزشکی قانونی است. تا کنون ۱۸ جسد شامل ۱۵ جسد زن و سه جسد مرد به پزشکی قانونی ارجاع شده است.

فروزش بیان کرد: کار شناسایی این اجساد در اولین فرصت انجام خواهد شد و تا کنون ۱۴ نفر از بستگان  جانباختگان به پزشکی قانونی مراجعه کرده اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: اجساد ارجاعی تقریبا سالم هستند و کار شناسایی از روی چهره انجام خواهد شد و نیازی به انجام آزمایش DNA نیست. همچنین بر روی اجساد تحویلی آزمایش تخصصی و سم شناسایی انجام می شود و این آزمایش ها بر اساس دستور مقام قضایی برای تشخیص وجود گاز منو اکسید کربن و استنشاق دوده بر اثر اشتعال صورت می پذیرد.

به گزارش شهر و به نقل از ایرنا، حادثه آتش‌سوزی و انفجار کلینیک سینا اطهر در خیابان شریعتی تهران به مرگ ۱۹ نفر و مصدومیت ۱۴ نفر منجر شد. بر اساس اعلام کانال سازمان نظام پزشکی، بیش از نیمی از جان‌باختگان، پزشکان و کادر اتاق عمل هستند. مهار این آتش‌سوزی با استفاده از تجهیزات جدید آتش‌نشانی از جمله نردبان‌های بلند و در سایه تجربه و ایثار آتش‌نشانان، حدود دو ساعت به طول انجامید و با وجود دو مورد انفجار در دقایق اولیه، از سرایت آتش به سایر ساختمان‌های منطقه جلوگیری شد. پس از حادثه در فضای مجازی گمانه‌زنی‌های مختلفی شکل گرفت، اما منصور درجاتی مدیرکل مدیریت بحران استان تهران علت اصلی را  نشت گاز و اتصال برق علت عنوان کرده است. تاکنون ۱۸ جسد از ۱۹ جانباخته حادثه آتش سوزی کلینک سینا اطهر تحویل پزشکی قانونی استان تهران داده شد و اجساد جانباختگان این حادثه به محض شناسایی تحویل بستگانشان می‌شود.

۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 1912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =