زیباسازی چهره منطقه ۱۷ همزمان با تقارن مراسم نیمه‌شعبان و عید نوروز

شهردار منطقه ۱۷ گفت: در راستای زیباسازی منطقه و افزایش نشاط شهروندان عزیز، از ابتدای ماه شعبان که همزمان با اجرای طرح استقبال از نوروز شده، اقدامات مختلفی در بحث زیباسازی شهری انجام شده است.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، رضا شنگی با اشاره به تقارن ایام خجسته شعبانیه با طرح استقبال از نوروز، گفت: در راستای زیباسازی سطح منطقه و افزایش نشاط شهروندان عزیز، از ابتدای ماه شعبان که همزمان با اجرای طرح استقبال از نوروز شده، اقدامات مختلفی در بحث زیباسازی شهری انجام شده است.

وی افزود: در همین راستا بنرهای پرتابلی طرح نیمه شعبان به متراژ ۱۹۵ متر مربع اکران شده است؛ همچنین ریسه های الوار پارچه ای به متراژ ۶ هزار و ۵۰۰ متر طول در سطح منطقه نصب شده است.

شهردار منطقه دارالشهدای تهران تصریح کرد: ریسه نوری به متراژ ۵ هزار و ۸۰۰ متر در سطح منطقه نصب شده است. جداول میادین ابوذر، بهاران، مدافعان حرم، جلیلی و گلچین به متراژ ۳ هزار و ۶۰۰ متر طول رنگ آمیزی شده است، همچنین جداول خیابان های ابوذر، شهید غلام رضایی، سجاد جنوبی، امامی محرم و شیخ محمدی رنگ آمیزی شده اند.

شنگی اظهار کرد: در همین راستا، رنگ آمیزی پل عابر پیاده خیابان حمید عسگری به متراژ ۸۰ متر طول انجام گرفته است و المان های شهری به متراژ ۲ هزار و ۸۴۵ متر مربع رنگ آمیزی شده اند. همچنین  هزار و ۶۳۰ متر مربع از دیوارنویسی های سطح شهر پاکسازی و امحاء شده است.

وی افزود: در راستای زیباسازی چهره سطح شهر منطقه، ۸۵۰ مورد زوائد فیزیکی و بصری نما حذف شده است. با توجه به اینکه با اهتزاز پرچم، چهره شهر تغییر بصری زیبایی برای مردم به ارمغان می آورد، پرچم های پایه کوتاه به متراژ ۷۸۰ در سطح منطقه به اهتزاز درآمده است.

شهردار منطقه تصریح کرد: المان نوری مولتی کالر در میدان مدافع حرم نصب شده و پایه چراغ های دکوراتیو در رفیوژ وسط خیابان شهیدان حسنی انجام شده است که به زیباسازی در این  ایام کمک شایانی می کند. همچنین در راستای استقبال از نوروز و گرامیداشت ایام شعبانیه، ۱۰ بسته اقلام آذین بندی به مساجد شاخص سطح منطقه تحویل شده است.

شنگی با اشاره به برخی اقدامات دیگر که در روزهای آتی انجام می شود، اظهار کرد: با توجه به روزهای پایانی سال و نزدیک شدن به نیمه شعبان، در شب نیمه شعبان نورافشانی در میدان شاخص منطقه انجام خواهد گرفت. در ادامه اقدامات انجام گرفته، تخم مرغ های نوروزی و سفره هفت سین در میادین شاخص نصب می شود تا چهره ای کاملا نوروزی و بهاری در سطح شهر ایجاد کند. ان شالله با اقداماتی که انجام شده و انجام خواهد گرفت، بتوانیم در شادی شهروندان عزیز منطقه سهیم باشیم.

انتهای پیام/

۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
کد خبر: 19135

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =