مسجدمحوری یکی از رویکردهای منطقه ۱۷ خواهد بود

شهردار منطقه ۱۷ گفت: رویکرد مسجدمحوری جزء تدابیر شهردار تهران بوده و جلساتی نیز در این خصوص برگزار می‌کند، ما نیز تلاش می‌کنیم با لطف و کمک شما عزیزان مسجدمحوری را در منطقه اجرا کنیم.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، دومین جلسه فصلی ائمه جماعات منطقه با حضور رضا شنگی شهردار منطقه ۱۷، حجت الاسلام صادق زاده رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران و روحانیون منطقه در سالن اجتماعات کانون فرهنگی ابوذر برگزار شد.

شنگی در این مراسم با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: قبل از اینکه زمزمه های حضور آقای زاکانی در شهرداری تهران مطرح شود، بحث حکمرانی فرهنگی در مدیریت شهری تهران مطرح بود. محوریت برنامه های آقای زاکانی بر همین اساس پایه گذاری شد و با توجه به اینکه چندماهی از مدیریت ایشان بر ابرشهر تهران می گذرد، رویکرد برنامه های ایشان بر همین محور در حال اجرا است.

شهردار منطقه ۱۷ ضمن تاکید بر نقش آفرینی و مشارکت پذیری علما و نخبگان در مدیریت شهری، تصریح کرد: منطقه ۱۷ از قدیم در سطح شهر تهران و مناطق ۲۲ گانه ، نمره قابل قبولی در سطح مشارکت پذیری داشته که در حال حاضر نیز شاهد این موضوع هستیم. بنابراین یکی از نکاتی که بایستی به آن توجه کرد، مسجد محوری است تا بتوانیم در منطقه ای که دارای ۱۵۷ مسجد است، مسجد محوری را در تمام شئونات اجرا کنیم.

وی با اشاره به جلسه معاونین در هفته گذشته که در شهرداری تهران برگزار شده بود، اظهار کرد:موضوع این جلسه مسجد محوری بود و معاونین شهردار تهران موضوعات و نکات قابل توجهی را مطرح کردند. بنده نیز به واسطه مسئولیتی که دارم، از این نظرات دوستان استفاده کردم و با توجه به دستورات مهمی که جناب شهردار تهران دادند، ان شالله شاهد تحول در این حوزه خواهیم بود.

شنگی با بیان اینکه چندین کار مهم  در ماه های اخیر در تهران انجام شده که ما نیز در منطقه اجرایی کرده ایم، گفت: اقدام اول طرح تحول نگهداشت و دیگری طرح استقبال از بهار بود که این طرح از ۱۵ اسفندماه آغاز شد و  تا ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت. همچنین تلاش خواهیم کرد وضعیت ظاهری و بوستان های منطقه را عوض کنیم.

شهردار منطقه دارالشهدا ضمن اشاره به نگاه ویژه شهردار تهران به مناطق جنوبی علی الخصوص منطقه ۱۷ اظهار کرد: سهمیه ۷ تنی آسفالت منطقه ۱۷ به ۱۵۰ تن افزایش پیدا کرده که از آقای زاکانی به دلیل نگاه ویژه ایشان به منطقه ۱۷ تشکر می کنم و ما نیز تلاش خواهیم کرد معابر منطقه را نوسازی کنیم.

وی با اشاره به صحبت های شهردار تهران مبنی بر جمع آوری معتادین متجاهر خاطر نشان کرد: از ۲۲ هزار معتادی که در سطح تهران وجود داشت،  ۶ هزار نفر از این افراد با هر سختی و مشقتی که وجود داشت جمع آوری شدند، چرا که باید بحث سم زدایی و مهارت افزایی آنان انجام شود و ظرف شش ماه به آغوش خانواده بازگردند. بنابراین، به این صورت نیست که بعد از جمع آوری فردا در جای دیگری مشاهده شوند.

شنگی با اشاره به سرانه فضای سبز منطقه ۱۷ تصریح کرد:  یک محله در سطح منطقه ۱۷ وجود دارد که سرانه فضای سبز آن صفر است؛ با توجه به قرار خدمتی که در منطقه ۱۷ برگزار شد دکتر زاکانی دستور ویژه ای نسبت به این موضوع صادر کرد و قرار شد هر زمینی را ما بخواهیم، تملک کنیم و فارغ از بودجه مصوب، منابع مالی آن تامین شود. در همین راستا چند زمین را هماهنگ کردیم که اولین زمین به مساحت یک هکتار و نیم خریداری شده و در سه ماه آینده با همکاری سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران افتتاح می شود.

شهردار منطقه ۱۷ در خصوص استان معین منطقه ۱۷ گفت: استان معین منطقه ۱۷ طبق تصویب وزارت کشور، استان کرمانشاه است که در سنوات گذشته هماهنگی با این استان انجام نگرفته بود؛ اما در دو ماه گذشته طبق هماهنگی هایی که با استاندار محترم کرمانشاه و رئیس ستاد بحران کرمانشاه انجام دادیم، یک جلسه با استان معین خود به صورت مجازی و یک جلسه حضوری و با حضور مسئولان خدماتی و مدیر عامل آتش نشانی کرمانشاه برگزار کردیم.همچنین، از نقاط حساس منطقه نیز بازدید کردیم تا در مواقع بحران مشکلی نداشته باشیم‌.

وی اظهار کرد: با دستگاه های دیگر نیز مثل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و سازمان اوقاف جلساتی داشته ایم و سعی کردیم از آن ها در منطقه ۱۷  استفاده کنیم. رویکرد مسجد محوری  جزء تدابیر شهردار تهران بوده و ایشان در سیاست های ۱۲ گانه به آن اشاره کرده و جلساتی نیز در این خصوص برگزار می کند، ما نیز تلاش می کنیم با لطف و کمک شما عزیزان مسجد محوری را در منطقه اجرا کنیم.

انتهای پیام/

۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
کد خبر: 19178

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =