شهرداری برای ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن آماده همکاری با بخش خصوصی است

شهردار پایتخت با بیان اینکه هدف گذاری این است که ۱۸۰ هزار واحد برای سال آینده شروع و در هر سال نیز به اقتضای ظرفیت هایی که شهر دارد بتوانیم ساخت واحدها را عملیاتی کنیم، گفت: اساس کار شهرداری داشتن زمین و مجوز است که پایه اصلی ساخت است. ضمن اینکه شهرداری هم با مجموعه نهادهای انقلابی مانند بنیاد مسکن و هم با بخش خصوصی مشارکت می کند.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی در حاشیه کلنگ زنی طرح تامین مسکن جایگزین گودنشینان باغ آذری- سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰-  در جمع خبرنگاران گفت: امروز کلنگ زنی سه مجموعه مسکن در مناطق ۴، ۵ و ۱۶ را داریم. در منطقه ۱۶ کلنگ زنی این مجموعه در باغ آذری عملا خداحافظی با آخرین گود تهران یعنی گود سیددرویش است. با ساخت و سازی که در این گود صورت می گیرد و تقدیم به کسانی می شود که در آن زندگی می کنند، شرایط به سمتی می رود که تهران با گودهای خود خداحافظی کند و شرایط جدیدی برای پایتخت داشته باشیم. 

وی افزود: این کار بخشی از تفاهمی است که با بیناد مسکن داشتیم، مرحله اول آن حدود ۳ هزار واحد است که امروز کلنگ زنی شد و ۷ هزار واحد باقی مانده نیز در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ کلنگ زده خواهد شد. برای سال آینده ۱۸۰ هزار واحد را برای ساخت و نوسازی در دستور کار داریم که بخش عمده آن با تفاهمی است که قرار است در قالب قانون جهش مسکن در بافت فرسوده و زمین‌های ذخیره شهری انجام شود.

شهردار تهران بیان کرد: قدرالسهم ما نصف نصف است اما  هر پروژه ای اختصاصات خاص خود را دارد. مثلا در پروژه ای که در آن حضور داریم بنا است که سرانه های هفت گانه نیز تامین شود. در این قدرالسهم تفاوت هایی ایجاد می شود اما زمین و پروانه از شهرداری است و بنیاد مسکن ساخت آن را برعهده دارد. ما هم ما به ازای آن برای افرادی که در گود ساکن هستند و در محرومیت به سر می برند واحد تحویل می دهیم و مجموعه گود برای سرانه های هفت گانه اختصاص پیدا می کند.

زاکانی ادامه داد: هدف گذاری این است که ۱۸۰ هزار واحد برای سال آینده شروع و در هر سال نیز به اقتضای ظرفیت هایی که شهر دارد بتوانیم ساخت واحدها را عملیاتی کنیم و پرونده معضل بزرگ مسکن را در تهران ببندیم. اساس کار شهرداری داشتن زمین و مجوز است که پایه اصلی ساخت است. شهرداری هم با مجموعه نهادهای انقلابی مانند بنیاد مسکن و هم با بخش خصوصی مشارکت می کند.

انتهای پیام/

۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
کد خبر: 19185

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =