اجرای برنامه‌های شاد برای اقشارخاص/بسته‌های معیشتی بین افراد کم‌برخوردار توزیع می‌شود

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برنامه‌های این معاونت را برای نوروز ۱۴۰۱ تشریح کرد.

به گزارش شهر امین توکل زاده در نشست خبری آخر سال که با حضور معاونان خدمات شهری و امورمناطق شهرداری تهران برگزار شد، با بیان اینکه امسال شهرداری تهران میزبان گردشگران از تمام ایران است، گفت: خادمان مردم در شهرداری تهران در نظر دارند تا سلسله جشن هایی را به مناسبت عیدنوروز برگزار کنند.

وی با بیان اینکه عیدانه های شهرداری تهران در سال۱۴۰۱متنوع و گسترده است، ادامه داد: شهرداری تهران در حوزه های مختلف فعالیتی خود سعی کرده تا در آستانه سال جدید شرایط مناسبی را برای شهروندان ایجاد کند و شادی را میهمان خانه پایتخت نشینان کند.

معاون شهردار تهران در ادامه بیان کرد: به عنوان مثال با پایین آوردن قیمت میوه در بازارهای میوه و تره بار شهر تهران امکان دسترسی شهروندان به این اقلام بیشتر شده است. همچنین در حوزه زیباسازی نیز با گستراندن سفره های هفت سین و سایر جلوه های بصری تلاش شده تا چهره شهر زیباتر شود.

 وی یادآور شد:  امسال دعوت می کنیم از گردشگران داخلی و خارجی به تهران بیایند تا میزبان این عزیزان در ایام نوروز باشیم.

توکلی زاده با اشاره به اینکه در دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا گردشگری در پایتخت از رونق افتاده بود، تاکید کرد:  نخستین محور برنامه های شهرداری در ایام نوروز در حوزه کالبدی است و شامل مجموعه اقداماتی است که در سراسر شهر اجرا شده تا حال و هوای نوروز در شهر حس شود.

به گفته توکلی زاده؛ محور دوم ویژه برنامه های نوروزی، برنامه های اجتماعی و فرهنگی است، به طوری که در جای جای شهر تهران کاروان های شادی و کاروان نوروز اقوام مستقرند.

وی با اشاره به بزرگداشت آیین نوروز در بعد بین المللی گفت: ویژه برنامه نوروز ملل در اراضی عباس آباد و برج میلاد برگزار می شود که  میزبان ۱۰ وزیر فرهنگ کشورهای مختلف در تهران خواهیم بود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود: همچنین برنامه هایی را برای اقشارخاص به عنوان  یک تبعیض مثبت در نظر گرفته ایم تا عزیزانی که امکان حضور در شادی های عمومی را ندارند، در این برنامه ها شرکت کنند.

 وی با اشاره به حمایت شهرداری تهران از اقشار کم درآمد پایتخت، بیان کرد:  بسته های معیشتی توسط شهرداری تهران در بین افراد کم برخوردار توزیع می شود.

توکلی زاده با اشاره به حضور پررنگ نوجوانان در برنامه های نوروز یادآور شد: با مشارکت نوجوانان کاروان های شادی در مناطق مختلف تهران برگزار می شود.

معاون شهردار تهران در پایان روز شهردار را به تمامی شهرداران مناطق۲۲گانه تهران تبریک گفت.

انتهای پیام/

۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
کد خبر: 19256

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =