حرکت کاروان گل در پایتخت از ۲۹ اسفند تا پایان تعطیلات نوروزی/ فضاسازی در ۸ ورودی پایتخت

معاون خدمات شهری شهرداری تهران برنامه‌های معاونت متبوعش در استقبال از نوروز ۱۴۰۱ را شرح داد.

به گزارش خبرنگار شهر جلال بهرامی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در نشست خبری مشترک خود با معاون امور اجتماعی و فرهنگی و امور مناطق شهرداری تهران گفت: در طرح استقبال از نوروز ۱۴۰۱ بهره برداری و افتتاح پروژه های توسعه ای -افتتاح بوستان در مناطق- به مساحت۶۰ هکتار در حال اجراست.

اجرای جشنواره گل لاله در باغ ایرانی

وی به راه اندازی کاروان گل به مناسبت ایام نوروز در سطح شهر تهران از ۲۹ اسفند ماه تا پایان تعطیلات و نیز اجرای ۸ المان ثابت گل در تعدادی از محله های ویژه و پرتردد اشاره کرد و گفت: توسعه جنگلکاری در اراضی پیرامون شهر تهران به مساحت ۱۲۵۰هکتار، آماده سازی و بهره برداری از بوستان های ویژه مادر و کودک در محلات شهر تهران، اجرای ۵۳۰ طرح ویژه فرش گل در حاشیه بزرگراه ها و معابر اصلی، توزیع گل در ۱۵ میدان اصلی پایتخت، اجرای جشنواره گل لاله با کاشت ۱۷ گونه از انواع گل لاله در بوستان باغ ایرانی، پیش بینی  و نصب ۹۵۰ گلدان عمودی در نقاط پیش بینی شده،  تحویل و توزیع  ۱۵۰هزاراصله نهال در هفته منابع طبیعی، برپایی سفره هفت سین در ۹ بوستان منتخب، آماده سازی ۸ بوستان بزرگ ورودی شهر تهران به منظور اسکان موقت مسافرین  نوروزی و ایجاد فضای تفرجگاهی مناسب، استقرار اکیپ های عملیاتی سازمان های خدمات رسان و تجهیز بوستان ها ویژه روز طبیعت و برگزاری مراسم نماز روز طبیعت  در بیش از ۱۲۶بوستان شهر تهران از جمله اقدامات سازمان بوستان ها برای نوروز ۱۴۰۱ است.

برگزاری جشنواره محله زیبای من

بهرامی در ادامه افزود: در طرح استقبال از نوروز امسال، ۶۰هزارمترمربع طرح های فرهنگی متناسب با ایام نوروز و ریسه بندی سطح شهر به طول ۲۰۰هزارمترمربع  توسط سازمان زیباسازی در سطح مناطق ۲۲گانه اکران و در حال اجراست. همچنین بازپیرایی نمای  ۴۴ مسجد توسط مناطق ۲۲ گانه، اجرای نورافشانی در برپایی مراسم اعیاد شعبانیه و شروع سال نو در میادین شاخص سطح شهر، اجرای دیوارنگاری از طرح های نوروزی در سطح مناطق ۲۲ گانه، اجرای فضاسازی ۸ ورودی شهر تهران (مناطق ۴،۱۳،۱۵،۱۸،۱۹،۲۰،۲۱،۲۲)، تامین طرح و اجرای تخم مرغ های نوروزی (عیدستان)، برگزاری جشنواره نور در بلوار کشاورز و میدان ولی عصر(عج)، مرمت  و نصب المان های هفت سین، نصب پرچم های ابر پرچم، بزرگراهی و محله ای،اجرای ۱۴عدد طاق نوری،ساخت  ۲۰۰عدد المان نوری گل نرگس، برگزاری جشنواره محله زیبای من و... بخشی از اقدامات سازمان زیباسازی در طرح استقبال از نوروز است.

اهداء سفره هفت سین به شهروندان در ازای تحویل پسماند خشک

وی به جمع آوری و انتقال زباله های حجیم به صورت ویژه از سطح مناطق ۲۲گانه اشاره کرد و گفت: نظارت ویژه بر رفت و روب معابر اصلی و فرعی  و لایروبی انهار روباز و روبسته، تأمین و نوسازی مخازن در محورها و معابر اصلی سطح شهر، پاکسازی برچسب ها و شستشوی المان های شهری، جداول و گاردریل ها و …، نوسازی، رنگ آمیزی، نظافت و شستشوی ناوگان جمع آوری پسماندهای  تر و خشک، برگزاری نمایشگاه بهترین ها از دورریختنی ها و اجرای المان هایی از مواد بازیافتی با همکاری سازمانهای مردم نهاد، اهداء سفره هفت سین به شهروندان در ازای تحویل پسماند خشک ، راه اندازی پویش مردمی و جلب مشارکت شهروندان در روز طبیعت ، ارائه آموزش به مردم و توزیع کیسه های زیست تخریب پذیر بویژه در روز طبیعت، اجرای طرح نهضت جمع آوری پسماندهای خشک از طریق سامانه ۱۳۷، مبادله پسماند خشک با اقلام مرتبط با نوروز در غرف بازیافت و مراکز گلماند و غیره و... از جمله اقدامات سازمان مدیریت پسماند شهر تهران به این مناسبت است.

برگزاری جشنواره فروش فوق العاده فروشگاه های شهروند

معاون خدمات شهری شهرداری تهران به برگزاری جشنواره فروش فوق العاده شرکت فروشگاه های زنجیره ای شهروند با ارائه تخفیفات گسترده کالایی از تاریخ ۲۸/۱۱/۱۴۰۰ تا ۲۶/۰۱/۱۴۰۱ پرداخت و گفت: این جشنواره به منظور تامین کالاهای اساسی و مورد نیاز شهروندان اجرا می شود و بدین منظور برای رفاه حال شهروندان عزیزمان  فروشگاه های بیهقی، بهرود، بوستان، صادقیه و آزادگان در ایام فروش فوق العاده به صورت شبانه روزی خدمات رسانی می کنند و سایر فروشگاه ها نیز در اسفند ماه تا ساعت ۲۴ فعالیت می کنند.

به گفته بهرامی سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران نیز توزیع میوه و محصولات پروتئینی تنظیم بازاری، تامین محصولات پر مصرف توسط بهره برداران و... را بر عهده دارد.

معاون شهردار تهران در ادامه با اشاره به حضور شهروندان در پنجشنبه آخر سال برای زیارت اهل قبور افزود: با هدف کنترل و مدیریت بار ترافیکی در پنج شنبه آخر سال ، ۴هزار و ۵۰۰ نفر از نیروهای راهور و انتظامی پیرامون و داخل سازمان بهشت زهرا(س) مشغول انجام وظیفه خواهند بود.

بهرامی افزود:همچنین در حوزه خدمات شهری و منظر عمومی نیز فرش گل هزار و صد متری در ورودی باب الشهدا اجرا شده است و در مجموع کاشت ۲۵ هزار گل لاله نیز برای زیباسازی این مجموعه آغاز شده است.

ساماندهی دستفروشان در روزبازارهای موجود در مناطق

وی در ادامه افزود: ساماندهی دستفروشان در روزبازارهای موجود در مناطق و نیز در نظر گرفتن محل هایی در ایام پایانی سال با هدف ساماندهی دستفروشان مکان های پرتردد، با همکاری شرکت شهربان و حریم بان و بهسازی مراکز خرید و فروش خودرو نیز از اهم موضوعاتی است که شرکت ساماندهی آن را دنبال و اجرایی خواهد کرد.

بهرامی به استقرار آتش نشانان در شب چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و گفت: بیش از ۲هزار و ۵۰۰ آتش نشان به همراه ۴۰۰ خودرو سبک و سنگین در نقاط پرازدحام شهر از جمله خیابان ها و میادین، بوستان ها و پارک ها مستقر و تامین ایمنی شهروندان در مراسم چهارشنبه سوری را برعهده داشتند.

وی برخی از ماموریت های شرکت شهربان در این ایام را برشمرد و گفت: آماده باش ۷۰۰ نفر نیروهای اجرایی شهربان،حریم بان و معبربان در آخرین سه شنبه سال به منظور پوشش ایمنی شهر، استقرار  ۱۰۰۰ نفر اکیپ اجرایی در بوستان های سطح مناطق ۲۲گانه در روز طبیعت، پیشگیری از وقوع تخلفات ساختمانی و ساخت و ساز ناایمن  با همکاری مناطق۲۲گانه و... از اهم فعالیت های این شرکت در این ایام است.

انتهای پیام/

۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
کد خبر: 19259

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =