معیشت، سلامت و نشاط مردم برای ما مهم است/تخصیص بخشی از سرانه فضای سبز شهر به بانوان

شهردار تهران با بیان اینکه مردم ما به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب الگو و نمونه هستند، گفت: مردم برای ما اهمیت ویژه ای دارند و آرامش و آسایش، امنیت، ایمنی، معیشت، اقتصاد، سلامت و نشاط آنها برای ما مهم است.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی در مراسم بهره برداری از فاز اول بوستان های مادر و کودک در شهر تهران- چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰-  ضمن تبریک میلاد امام زمان(عج) و آرزوی سالی پر از نعمت و برکت برای ملت ایران گفت: بسیار خشنودم که توفیق دارم در چنین ایامی شاهد این کار بزرگ باشم. اساس توجه ما در شهرداری و شورا  به عنوان مدیریت شهری به این است که دو هویت شهر و شهروند برای ما اصالت دارند. نکته مهم تر اینکه اصالت شهر به شهروندان است، لذا مردم برای ما اهمیت ویژه ای دارند و آرامش و آسایش، امنیت، ایمنی، معیشت، اقتصاد، سلامت و نشاط آنها برای ما مهم است.

وی افزود: بر همین اساس تصمیم بر این شد که بجای حاشیه نشینی، جریان خدمتگزاری را در متن جامعه فعال کنیم تا آنان که منتفع می شوند مردم باشند؛ این مردمی که به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب الگو و نمونه هستند. لذا تلاش این است که در همه حوزه های مطرح شده بتوانیم نقش آفرین باشیم.

زاکانی ادامه داد: باید بتوانیم مقدوراتی که در شهر داریم را در جای خود و به درستی استفاده کنیم. به طوری که این مقدورات را در ابعاد مختلف بررسی کنیم تا سطح خدمتگزاری را بالاتر ببریم.

شهردار تهران اضافه کرد: نیمی از شهروندان ما بانوان هستند و توجه و اهمیت به خانواده برای ما موضوع جدی و اساسی است. دقت در تحکیم خانواده و ایجاد زمینه افزایش جمعیت و ایجاد آرامش و آسایش برای خانواده ها برای ما موضوعیت دارد.

وی بیان کرد: با عنایت به زحماتی که از گذشته تا امروز برای افزایش سرانه ها از جمله فضای سبز انجام شده تا این سرانه  از  کمتر از یک مترمربع به ۴۲ مترمربع برسد، باید تلاش کرد تا این فضای سبز به بهترین نحو در خدمت جامعه قرار بگیرد. با توجه به اینکه نیمی از جمعیت را بانوان ما تشکیل می دهند، بنا شد بخشی از این سرانه به موضوع خانواده، زن و دختر و مادر و کدوک اختصاص داده شود.

زاکانی اظهار داشت: از حدود ۴ ماه پیش این روال دنبال شد که ۲۷ پارک در ۲۷ محله با توجه به ایده هر محله یک پارک  مادر و کودک و زن و دختر داشته باشیم تا محیط های امنی برای آنها با شرایط خاص شان باشد و آنها لحظات شادی را در این محیط ها داشته باشند. امروز افتخار داریم بسته اول این پارک ها را در ۲۷ محله افتتاح کنیم. عنایت شهرداران مناطق به این مهم امکانی برای ما فراهم کرد که مرحله اول آن امروز به عمل بنشیند و بعد از آن نیز در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۱ بتوانیم این پارک ها که نقطه یابی شان نیز انجام شده را در هر محله ای برای زنان و دختران و مادران و کودکان داشته باشیم‌.

شهردار تهران یادآور شد: اگر محله ای  تنها یک پارک دارد بنا شد  که بخشی از پارک را برای این منظور در نظر بگیریم و بخش دیگر آن به صورت عمومی باقی بماند.

وی عنوان کرد: امروز که روز شهردار و شهادت شهید باکری است، با نام و یاد این شهید این پارک و ۲۶ پارک دیگر را بازگشایی می کنیم. باید یاد کنیم از کسانی که با همه وجود، خود را وقف کردند تا ما در آسایش و آرامش باشیم؛ هر چند  این جنس کارهایی که ما انجام می دهیم در مقابل آن فداکاری ها هیچ است. امیدواریم در شرایطی قرار بگیریم که آنچه بیش از پیش جلوه گری می کند رضایت مردم باشد و بتوانیم گوشه ای از نیازهای مردم را پاسخ دهیم.

زاکانی خاطرنشان کرد: همچنین در این ایام بخشی از ظرفیت ۱۱۴ پارک شهر در اختیار دستفروشان قرار داده شده تا به جای اینکه شهرداری برای آنها مانع شده و مزاحمت ایجاد کند، به گونه ای شود که هم  از مزاحمت برای شهروندان جلوگیری کنیم  و هم کار شایسته‌ای انجام شود که مردم منتفع شوند.

شهردار پایتخت در پایان گفت: در محله هایی که مسجدی نداشتند قرار شد در گوشه پارک برای شهروندان مسجدی ایجاد شود تا هم محل رجوع باشد و هم به واسطه آن خدماتی به مردم ارائه شده باشد.

انتهای پیام/

۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
کد خبر: 19265

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =