افتتاح ایستگاه‌های مترو میدان کتاب و دادمان در نیمه دوم سال آینده/ایستگاه هفده‌شهریور ابتدای ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه با بیان اینکه تمرکز اصلی ما در شرکت مترو برای سال آینده بر رفع نواقص خطوط ۶ و ۷ است، گفت: امیدواریم پایانه‌ها را نیز به مرور بهره‌برداری کنیم چرا که پایانه‌ها به عنوان زیرساخت به اندازه ایستگاه‌ها کلیدی هستند. در کنار تکمیل خطوط ۶ و ۷ برای ۴ خط جدید مترو نیز مطالعات مهندسی را در دست انجام داریم که بعد از این مطالعات طبیعتا به فاز اجرا خواهند رسید.

 به گزارش خبرنگار شهر، مسعود درستی در حاشیه افتتاح ایستگاه متروی بوستان گفتگو و بهره برداری از ورودی دوم ایستگاه مدافعان سلامت - چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰- در جمع خبرنگاران گفت: امروز ایستگاه مترو بوستان گفتگو با اعتباری حدود ۳۰۰میلیارد تومان به بهره‌برداری می رسد که با افتتاح آن می توان گفت شاخه شمالی-جنوبی خط ۷  تکمیل می شود. همچنین  ورودی شرقی ایستگاه مدافعان سلامت با اعتباری در حدود ۵۰ میلیارد تومان به منظور تسهیل عبور و دسترسی شهروندان در بزرگراه شهید چمران افتتاح می شود.

وی افزود: در محوطه ایستگاه بوستان گفتگو هماهنگی هایی با معاونت حمل و نقل و ترافیک برای تکمیل مجتمع ایستگاهی و ایجاد ایستگاهی برای اتوبوس در بزرگراه شهید چمران انجام خواهد شد. علاوه براین در یک هفته گذشته بازگشایی بلوار قیام را داشتیم که سالها محل پروژه های عمرانی شرکت مترو بود.

درستی اضافه کرد: در اوایل سال آینده در خط  ۷ ایستگاه هفده شهریور افتتاح می شود که با این افتتاح می توان گفت خط ۷ از بسیج تا میدان صنعت تکمیل می شود. همچنین ایستگاه های میدان کتاب و دادمان نیز در نیمه دوم سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.

مدیرعامل شرکت متروی تهران درباره آخرین وضعیت ایستگاه ورزشگاه تختی در خط ۷ عنوان کرد: درباره این ایستگاه و آماده‌سازی آن در بحث استملاک عقب تر از بقیه کارها هستیم. اگر استملاک  را اوایل سال اینده انجام دهیم می توانیم تا پایان سال آینده این ایستگاه را افتتاح کنیم در غیر اینصورت این ایستگاه در سال ۱۴۰۲ به بهره برداری خواهد رسید.

وی اظهار کرد:  تمرکز اصلی ما در شرکت مترو برای سال آینده  بر روی رفع نواقص خطوط ۶ و ۷ است. امیدواریم پایانه ها را نیز به مرور بهره برداری کنیم چرا که  پایانه ها به عنوان زیرساخت به اندازه ایستگاه ها کلیدی هستند. در کنار تکمیل خطوط ۶ و ۷  برای   ۴ خط جدید مترو نیز مطالعات مهندسی را در دست انجام داریم که بعد از این مطالعات طبیعتا به فاز اجرا خواهند رسید.

اتصال ایستگاه مترو فرودگاه امام ره) به ایستگاه شهر جدید پرند؛پایان۱۴۰۱

مسعود درستی همچنین با بیان اینکه ایستگاه بوستان گفتگو هجدهمین ایستگاهی‌ست که در خط ۷ مترو افتتاح شده ‌درباره مشخصات این ایستگاه توضیح داد: این ایستگاه حدود ۳۷ متر عمق و بالغ بر ۱۰ هزار مترو زیر بنا دارد. همچنین در مجموع ۱۳۳ هزار متر مکعب خاک برداری و بالغ بر ۱۱ هزار متر مربع سنگ کاری داشته است.

درستی با بیان اینکه ایستگاه بوستان گفتگو سال‌ها به عنوان پشتیبان دستگاه TBM در شاخه شمالی و جنوبی درحال سرویس دهی بود، افزود: به همین خاطر است که امروز به عنوان آخرین ایستگاه شاخه جنوبی- شمالی افتتاح می‌شود.

وی در پایان گفت: در  پایان سال ۱۴۰۱، ایستگاه مترو فرودگاه امام خمینی(ره) به ایستگاه مترو شهر جدید پرند وصل خواهد شد.

انتهای پیام /

۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱
کد خبر: 19273

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =