جزئیات برنامه‌های فرهنگی مترو پایتخت در ایام نوروز/ کیوسک‌ راهنمای گردشگران در ایستگاه‌ها راه‌اندازی شده است

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه تمامی اقدامات فرهنگی مجموعه مترو در ایام نوروز و شعبانیه را تشریح کرد و گفت: ۱۱ گروه عمو نوروز و ننه سرما نیز فضایی شاد را برای مردم در مترو فراهم می‌کنند.

سید محمد نقیب در گفت‌وگو با شهر، درباره اقدامات فرهنگی مجموعه مترو در ایام نوروز، بیان کرد: اقدامات مجموعه در دو بخش «استقبال از بهار» و «جشن نیمه شعبان» اجرا می‌شود که در همین راستا پویش «سلام بر سلام» براساس زیارت آل یاسین و ویژه ولادت امام زمان (عج) با موضوعاتی شامل خنده، صبر و آرامش برگزار می‌شود.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در ادامه اضافه کرد: علاوه بر این پویش، در ایام نوروز شاهد اجرای موسیقی سنتی اقوام از جمله ترکی، خراسانی، تالشی و دیگر شهرهای کشور خواهیم بود. گروه‌های موسیقی استقبال از بهار استان‌ها و اقوام مختلف در ایستگاه‌های مترو به اجرای قطعات می‌پردازند.

نقیب ضمن اشاره به برگزاری مراسم «بزرگترین نخ نگاری جهان» در ایوان انتظار در روز گذشته (پنجشنبه)، بیان کرد: پیش از این، آخرین رکورد به نام هنرمند عراقی ثبت شد که به قطر دو متر انجام شده است. اما در تهران این نخ نگاری به قطر سه متر و با عنوان «مسیحا نفسی می‌آید» صورت گرفت و امیدواریم بتوانیم در کتاب رکوردهای گینس، این اثر را به ثبت برسانیم.

به گفته وی؛ هشت کیلومتر نخ از لحاظ ساختاری در این اثر استفاده شده که در هیچ جای دنیا این اتفاق نیفتاده است؛ این اقدام با هدف هویت بخشی ایمان و انتظار انجام می‌شود.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه ۱۱ گروه عمو نوروز و ننه سرما نیز فضایی شاد را برای مردم در مترو فراهم می‌کنند، گفت: این گروه‌ها ساعت ۱۱ تا ۱۴ در سکوها حضور خواهند داشت و به اجرای برنامه خواهند پرداخت. با توجه به فضای شلوغی مترو و خستگی مردم در روزهای پایانی سال این فضای شاد و آرامش بخش برای مسافران فراهم می‌شود.

نقیب با اشاره به اینکه ۱۱ کیوسک راهنما برای گردشگران نوروزی در ایستگاه‌های مترو پیش‌بینی شده است، افزود: این کیوسک‌ها در ایستگاه‌ها بر اساس قرارگیری در مسیر اماکن گردشگری واقع در مناطق یک، ۱۲ و ۲۰ انتخاب شده‌اند. در منطقه یک در ایستگاه تجریش به دلیل وجود کاخ سعدآباد و دیگر اماکن تفریحی، در منطقه ۱۲ با توجه با قرارگیری میدان امام خمینی (ره) و دیگر مناطق گردشگری و در منطقه ۲۰ با توجه به فضای تاریخی شهرری، برج طغرل و سایر ظرفیت‌ها، این کیوسک‌ها راه‌اندازی شده که این طرح برای اولین بار در ایستگاه های مترو اجرا می‌شود.

وی درباره برگزاری جشن‌های شعبانیه، توضیح داد: همچنین در میدان ولیعصر و در ایستگاه های مهدیه و قائم جشن میلاد امام زمان (عج) برگزار خواهد شد و علاوه بر این جشنی نیز در ایستگاه حرم مطهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 19294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =