صدور مجوز ساخت مرکز معاینه فنی برای همه متقاضیان بخش خصوصی/ آیا معاینه فنی برتر در مناطق طرح کاهش ترافیک الزامی می‌شود؟

مدیرعامل شرکت ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران ضمن اشاره به آلودگی هوای شهر از ارائه پیشنهاداتی به منظور الزامی شدن دریافت معاینه فنی برتر توسط خودروها در برخی از مناطق مرکزی به شورای عالی ترافیک تهران خبر داد.

حسین مقدم در گفت‌وگو با شهر، با تأکید بر عدم افزایش تعرفه معاینه فنی با توجه به افزایش هزینه‌ها و تورم و ایجاد شکاف بین درآمدها و هزینه‌ها، گفت: با توجه به این موضوع بخش خصوصی تمایلی برای احداث مراکز معاینه فنی ندارد و به دلیل گرانی زمین در تهران، سرمایه‌گذاران نسبت به ورود به این بخش اقدام نمی‌کنند.

مدیرعامل شرکت ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در ادامه اضافه کرد: قیمت زمین در برخی نقاط شهر از ۱۰۰ میلیون تومان عبور کرده که شاید در برخی شهرستان‌ها هزینه زمین یک صدم تهران باشد و این موضوع در حالی‌ست که تعرفه معاینه فنی در تمام شهرستان‌ها یکسان است و به همین دلیل اگر کسی به دنبال احداث مرکز باشد به حواشی شهر مراجعه می‌کند.

مقدم با بیان اینکه فیزیک مراکز معاینه فنی تهران منحصر به فرد است و متراژ برخی مراکز به ۱۰ هزار متر مربع می‌رسد، تأکید کرد: با این شرایط بخش خصوصی توان این را ندارد که سرمایه گذاری کرده و مبلغ ناچیز معاینه فنی را دریافت کند.

وی درباره چگونگی ورود بخش خصوصی برای ساخت مراکز معاینه فنی، توضیح داد: در شهرداری تهران به همه متقاضیان بخش خصوصی در صورت داشتن مدارک، امکانات و شرایط لازم مجوز انجام معاینه فنی می‌دهیم.

ساخت بزرگ‌ترین مرکز معاینه فنی در منطقه ۴

مدیرعامل شرکت ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با بیان اینکه بهره‌برداری سه مرکز بزرگ شهر تهران توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، گفت: مرکز آبشناسان، الغدیر و سراج جزء پرمراجعه‌کننده ترین مراکز تهران هستند که توسط بخش خصوصی خدمات ارائه می‌دهند.

مقدم از ساخت بزرگترین مرکز معاینه فنی با مشارکت شهرداری تهران خبر داد و افزود: زمینی در منطقه ۴ به صورت BOLT به بخش خصوصی واگذار می‌شود که این مرکز با عنوان آسمان آبی شهر تهران برای خدمات‌رسانی به مردم مناطق شرق و شمال شرق تهران احداث خواهد شد؛ مطالعات این طرح انجام شده و فراخوان آن در سال آینده منتشر خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه تعرفه معاینه فنی افزایش نیافته است در حال حاضر زمان خوبی برای انتشار فراخوان نیست و تمایلی از سوی بخش خصوصی برای مشارکت وجود نخواهد داشت.


تولید آلایندگی کمتر با دریافت معاینه فنی برتر

مدیرعامل شرکت ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران درباره معاینه فنی برتر خودرو نیز گفت: خودروهای دارای معاینه فنی برتر آلایندگی کمتری تولید می‌کنند که در دور بالای موتور خودرو، این میزان آلایندگی تست می‌شود.

مقدم با بیان اینکه میزان مجاز تولید آلایندگی را سازمان حفاظت محیط زیست مشخص می‌کند، عنوان کرد: زمانی آلایندگی کاهش پیدا می‌کند که تکنولوژی خودروها نیز به‌روز شود و متناسب با خودروی تولیدی، طراحی صورت بگیرد، به همین دلیل نمی‌توان معاینه فنی را سخت‌گیرانه‌تر کرد.

وی ادامه داد: می‌توان در تهران، معاینه فنی برتر را برای تردد در برخی مناطق طرح کاهش ترافیک الزامی کرد تا بتوان آلودگی هوا را در تهران کنترل کرد؛ شورای عالی ترافیک تهران با توجه به آلودگی هوا می‌تواند سیاست‌هایی را در این زمینه اتخاذ کند که ما پیشنهاداتی را در این زمینه به شورا ارائه دهیم و باید مورد بررسی قرار بگیرد. 

مقدم با اشاره به برنامه‌های این شرکت برای سال جدید گفت: افزایش ظرفیت مراکز، کیفی‌سازی خدمات، ارائه خدمات بهتر و اطلاع‌رسانی به شهروندان در خصوص خدمات‌رسانی مراکز از جمله برنامه‌های ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران است.

مدیرعامل شرکت ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در پایان یادآور شد: در ایام اخیر آموزش داخلی و خارج از سیستم داشته‌ایم و به کلیه نمایندگی‌های معرفی شده در سراسر کشور، آموزش ارائه داده‌ایم و سعی ما کیفی‌سازی خدمات در سال قبل بوده است.
 

انتهای پیام/

۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
کد خبر: 19416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =