ورود شهرداری تهران به وظایفی که فراموش شده بود/ از جمع آوری خودروهای فرسوده تا ساماندهی تیرهای برق مزاحم!

معاون معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران از ورود جدی شهرداری تهران به حوزه وظایفی فراموش شده در سال‌های گذشته مدیریت شهری خبر داد.

حسین نظری در گفت و گو با خبرنگار شهر با اشاره به ورود شهرداری تهران در این دوره مدیریت شهری به حوزه وظایفی که در سال‌های گذشته در اداره شهر تهران به فراموشی سپرده شده بود، گفت: موضوعات خدمت در شهرداری تهران مشخص است، اما امکان دارد که در دوره‌هایی به برخی از وظایف شهرداری بیشتر تاکید و برخی موضوعات نیز کمتر به آن پرداخته شده باشد.

نظری افزود: ما سعی کرده‌ایم تا راجع به گذشته قضاوت نکنیم اما این حق شهروندان است تا در دوره جدید مدیریت شهری نسبت با ارزیابی عملکرد شهرداری تهران در انجام وظایف محوله، ابتدا آسیب شناسی‌های لازم را انجام شود تا با احصاء آن موضوعات خدماتی که فعال نیستند و یا فراموش شده‌اند دوباره  احیا شود و انجام وظیفه به نحو احسن صورت پذیرد.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه ما سعی کرده‌ایم تا به هر گونه خدمتی که در شهر باید انجام شود و مهمتر از آن شهروندان انتظار دارند، رسیدگی شود؛ افزود: برخی از این خدمات در حوزه وظایفی شهرداری تهران نیست اما شهرداری به آنها ورود می کند و برای رفاه مردم مشکل را حل می‌کند؛ به عنوان مثال طرح جمع‌آوری تیربرق‌هایی که امکان دارد برای مردم ایجاد مزاحمت کنند و مفید نیستند و جزو وظایف وزارت نیرو بوده است، با جلب نظر همکاری وزارت نیرو  و ورود شهرداری به این بخش، سعی کرده‌ایم خدمت رسانی کنیم.

وی بیان کرد: همچنین تصمیم داریم تا در طرح جمع‌آوری خودروهای فرسوده در تهران که ایجاد مزاحمت کرده اند، با مشارکت شهروندان ورود کرده و چهره شهر را زیباتر  کنیم.

نظری با بیان اینکه شرح وظایف شهرداری تهران برای شهروندان کاملا مشخص است یادآور شد: سعی کرده‌ایم تا شهروندان را از طریق آموزش‌های شهروندی با وظایف شهرداری آشنا کنیم، با این وجود آمادگی شنیدن حرف‌های مردم را از طریق سامانه های ۱۸۸۸ و ۱۳۷ داریم.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که بعد از مصوبه اخیر شورای شهر مبنی بر افزایش اختیارات شهرداران مناطق نظارت بر نحوی عملکرد آنها چگونه است؟ گفت: خوشبختانه در کشور ما نهادهای نظارتی زیاد است و نظارت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف نسبت به عملکرد شهرداران مناطق انجام می‌شود.

به گفته نظری؛ در حوزه عملکردی نظارت‌های بازرسی وجود دارد و پایش مناطق نیز توسط این معاونت انجام می‌شود که در حوزه نظارت بر عملکرد شهرداران قرار دارد.  

انتهای پیام/

۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
کد خبر: 19463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =