لبخند بهار در منطقه ۱۷ با اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی هنری

متولیان گفت: امسال نیز همچون سال گذشته کاروان‌های نوروزی در دو قالب کاروان‌های کوچک محله ای- منطقه‌ای و کارناوال‌های بزرگ فرامنطقه‌ای، برنامه‌های شاد و موسیقی‌های محلی در سطح منطقه اجرا کردند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، علیمحمد متولیان معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه با اشاره به برنامه‌های انجام شده این معاونت در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ گفت: امسال نیز همچون سال گذشته کاروان‌های نوروزی در دو قالب کاروان‌های کوچک محله‌ای- منطقه‌ای و کارناوال‌های بزرگ فرامنطقه‌ای از روزهای ۲۶ اسفند الی ۲۹ اسفند و ۲ فروردین لغایت ۶ فروردین ماه برنامه‌های شاد و موسیقی‌های محلی در سطح منطقه اجرا کردند.

وی افزود: در این ایام غبارروبی و آماده‌سازی مساجد سطح منطقه جهت استقبال از ماه مبارک رمضان نیز انجام شده است. معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه با همکاری موسسه خیریه آوای مهر باران با برپایی جشن، لحظات پایانی سال را به خاطره‌ای ماندگار برای مددجویان تبدیل کرد و مددجویان تحت پوشش مددسرای دائمی منطقه ۱۷ علاوه بر شرکت در جشن سال نو، مهمان سفره ایرانی و شام سبزی پلو با ماهی پلو بودند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۷ با اشاره به مراسم تحویل سال تصریح کرد: مراسم معنوی تحویل سال ۱۴۰۱ با حضور رضا شنگی شهردار منطقه و برخی از مدیران شهری در کنار مزار مطهر شهدای گمنام بوستان بهاران برگزار شد که این مراسم همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء و قرائت زیارت عاشورا بود.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های متنوع این معاونت در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۱، اظهار کرد: در راستای ایجاد روحیه نشاط، تأمین آرامش روانی و افزایش امید به زندگی شهروندان، با همکاری اداره کل امور فرهنگی شهرداری تهران، برنامه‌های فرهنگی نوروز و اعیاد شعبانیه در قالب ویژه برنامه نوروز خوانی، موسیقی محلی و عروسک گردانی در بوستان بهاران برگزار شد.

متولیان افزود: در این برنامه هنرمندانی از شهرهای مختلف کشور به اجرای دوتار نوازی و موسیقی‌های محلی از جمله بلوچی، مشهدی و ترکمن پرداختند. همچنین نمایش عروسک‌های غول پیکر همراه با نواهای نوروزی یکی دیگر از بخش‌های جذاب این برنامه بود که نویدبخش بهاری زیبا و دل انگیز برای شهروندان بود. در حاشیه این مراسم نیز، با هدف حفظ آیین ها و رسوم کهن ایران زمین، نمادهای سفره هفت سین به نمایش گذاشته شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۷ با اشاره به برپایی کارناوال‌های شاد عروسکی در محلات بلورسازی و ابوذر غربی در سومین روز از ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۱، تصریح کرد: کارناوال عروسک‌های نوروزی شامل نمادهای سفره هفت‌سین، با گذر از کوچه‌ها و پخش ترانه‌های نوروزی در خیابان‌های محلات بلورسازی و ابوذر غربی فرا رسیدن سال نو را به شهروندان شادباش گفتند؛ این کاروان با طراحی نمادهای نوروز و سفره هفت‌سین،  پیام آور زایش و نو شدگی سال بود.

وی به اجرای برنامه «لبخند بهار» اشاره کرد و گفت: کاروان بزرگ آیین‌های نوروزی "لبخند بهار" در پنجمین روز از بهار طبیعت و در راستای ایجاد روحیه نشاط و  تأمین آرامش روانی شهروندان در قالب کاروان شاد نوروزی، به اجرای موسیقی محلی و عروسک گردانی در میدان مدافعین حرم واقع در ناحیه سه پرداختند.

متولیان تصریح کرد: در این برنامه هنرمندانی از شهرهای مختلف کشور به اجرای دوتار نوازی و موسیقی‌های محلی پرداختند و نمایش عروسک‌های غول پیکر، دهل و سرنا نوازی، نوروز خوانی، نمایش عمو نوروز و ننه سرما و تکم چی از دیگر برنامه‌های این کاروان بود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۷ در پایان خاطرنشان کرد: کاروان بزرگ آیین‌های نوروزی «لبخند بهار» در روز سه شنبه ۹ فروردین ماه نیز از ساعت ۱۶ در میدان مدافعین حرم به سمت خیابن رشیدی جهان و میدان ابوذر به سمت میدان بهاران به اجرای برنامه می‌پردازند.

انتهای پیام/

۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
کد خبر: 19479

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =