استقبال چشمگیر گردشگران نوروزی از اماکن تفریحی پایتخت/برج میلاد شلوغ‌ترین روزهای خود را تجربه می‌کند

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران گفت که در نوروز ۱۴۰۱، شاهد استقبال بالای گردشگران از اماکن تاریخی و تفریحی تهران هستیم.

مهرشاد کاظمی در گفتگو با خبرنگار شهر با بیان اینکه در چند روز گذشته ۲۲ هزار نفر در قالب پنج هزار و ۴۰۰ خودرو وارد مجموعه برج میلاد شده‌اند، گفت: از این تعداد ۹ هزار نفر وارد بنای برج شده و از ظرفیت‌های گردشگری این فضا دیدن کرده‌اند.

وی با تأکید بر استقبال بالای مردم از برنامه های برج میلاد، خاطرنشان کرد: برج میلاد از زمان راه‌اندازی تا کنون شاهد حضور این میزان جمعیت نبوده و به عبارتی می‌توانیم بگوییم این مکان گردشگری میزبان بالاترین میزان جمعیت در سال‌های اخیر بوده است.

کاظمی از بازدید روزانه پنج هزار نفر از باغ پرندگان تهران خبر داد و افزود: در منطقه عباس‌آباد نیز روزانه چندین هزار بازدید ثبت شده و جمعیت در این فضا موج می‌زند؛ موزه سیمین و جلال به عنوان یک موزه کوچک در منطقه شمال تهران به طور میانگین روزانه هزار بازدیدکننده داشته که این امر استقبال بالای مسافران از اماکن گردشگری تهران در نوروز ۱۴۰۱ را نشان می‌دهد.

۹۰ درصد ظرفیت هتل‌های تهران تکمیل شد

وی با بیان اینکه در مجموع میزان استقبال گردشگران از فضاهای تفریحی و تاریخی در نوروز امسال بسیار بالا بوده است، تصریح کرد: بر اساس اعلام سازمان میراث فرهنگی، ۹۰ درصد ظرفیت هتل‌های تهران تکمیل شده است.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با اشاره به میزبانی ۶۴ موزه شهرداری تهران از گردشگران، یادآور شد: علاوه بر این، موزه‌های زیر نظر میراث فرهنگی نیز در کنار مجموعه‌های فرهنگی و تاریخی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این ایام فعال هستند.

کاظمی در خصوص فعالیت اتوبوس‌های گردشگری خاطرنشان کرد: در سه روز اول تعطیلات، به طور میانگین در هر اتوبوس هشت نفر حضور داشتند که در این روزها به ۲۵ نفر رسیده و ظرفیت اتوبوس‌ها با تأکید بر رعایت شیوه‌نامه‌ها تکمیل است.

وی با بیان اینکه شش دستگاه اتوبوس هر یک ساعت و ۴۵ دقیقه در گردش هستند، گفت: در اتوبوس گردشگری ری نیز تعداد مسافران هر دستگاه به ۲۰ تا ۲۲ نفر در هر گردش می‌رسد.

استقبال بیش از هزار نفر از اتوبوس‌های گردشگری

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در ادامه یادآور شد: آمار استقبال مسافران از اتوبوس‌های گردشگری در ایام اخیر به بیش از هزار نفر می‌رسد و در چند روز گذشته اتوبوس‌ها با ظرفیت کامل تردد داشتند.

وی با اشاره به آماده‌سازی موزه‌ها پیش از آغاز سال نو، گفت: مرمت موزه‌ها در دستور کار برنامه‌های سالانه قرار دارد اما آماده‌سازی و نظافت این فضاها در استقبال از بهار انجام شد.

کاظمی در خصوص فعالیت بازارچه‎های گردشگری و صنایع دستی در نوروز ۱۴۰۱ خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰ بازارچه در مناطق مختلف از جمله برج میلاد، مجموعه عباس‌آباد، چهارراه ولیعصر (عج) و دیگر مناطق برپا شده که در این بازارچه‌ها محصولات صنایع‌دستی اقوام عرضه می‌شود.

روزانه چهار هزار نفر از ویزیت‌تهران بازدید می‌کنند

وی با اشاره به اقدام حمایتی ستاد گردشگری شهرداری تهران از آژانس‌های گردشگری، تأکید کرد: در نوروز ۱۴۰۱ تمهیداتی اندیشیده شد که آژانس‌های دارای مجوز میراث فرهنگی که تورهای تهران‌گردی برگزار می‌کنند در سایت ویزیت‌تهران به صورت رایگان تورهای خود را تبلیغ کنند که بر اساس اعلام مدیران آژانس‌ها با تبلیغات صورت گرفته، درصد فروش آنها و استقبال مردم از تورها افزایش یافت.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران ادامه داد: مردم می‌توانند برای مشاهده تمام برنامه‌های فرهنگی شهرداری در ایام نوروز و آگاهی از اسامی اماکن گردشگری فعال به سایت ویزیت‌تهران به آدرس visit.tehran.ir مراجعه کنند.

وی افزود: روزانه به طور میانگین چهار هزار نفر از این سایت بازدید می‌کنند که این میزان بازدید، استقبال از تورهای آژانس‌های تهران‌گردی را نیز شامل می‌شود.

فعالیت ۱۰ آژانس تهران‌گردی در نوروز ۱۴۰۱

کاظمی با بیان اینکه بیش از دو هزار آژانس گردشگری در تهران فعال هستند، خاطرنشان کرد: از این تعداد نزدیک به ۲۰ آژانس تهران‌گردی در شهر فعال بود که در ایام نوروز نزدیک به ۱۰ آژانس دارای مجوز مشغول به خدمات‌رسانی به گردشگران هستند و تعدادی از آژانس‌ها نیز از طریق صفحات مجازی، تورگردانی انجام می‌دهند.

وی همچنین تصریح کرد: اتوبوس‌های رایگان در اختیار آژانس‌هایی که نسبت به ورود گردشگر به تهران و برگزاری تور تهران‌گردی اقدام کرده‌اند، قرار می‌گیرد.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با بیان اینکه در مناطق ۱۱ و ۱۲ اتوبوس برقی در اختیار این آژانس‌ها قرار گرفته است، یادآور شد: دو دستگاه اتوبوس نیز از میدان راه آهن تا تجریش در خدمت گردشگران زیر نظر آژانس‌های تهران‌گردی فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد: از هفتم فروردین ماه نیز یک دستگاه اتوبوس دو طبقه در خیابان نیاوران از کاخ سعدآباد تا کاخ نیاوران، مسافرانی را که از طریق این آژانس‌ها وارد شهر شده‌اند را جابه‌جا می‌کند.

انتهای پیام/

۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴
کد خبر: 19564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =