اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه‌ نوروزی در منطقه ۸

شهردار منطقه ۸ گفت: در قالب طرح استقبال از بهار و نوروز ١۴٠١ ، بیش از ۱۰۰ برنامه با هدف افزایش نشاط معنوی برای شهروندان و مسافران نوروزی برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۸؛ فاطمه تنهایی درخصوص  اجرای طرح استقبال از بهار در منطقه گفت: در برنامه های فرهنگی نوروزی توجه و تاکید ویژه ای به تقویت هویت اسلامی، ملی و افزایش نشاط معنوی برای شهروندان تهرانی و مسافران نوروزی شده است .

شهردار منطقه۸ با اشاره به آغاز اجرای این طرح از اسفند ماه افزود: برپایی "جشنواره آیین‌های نورزوی " با حرکت کاروان بزرگ نوروزی فرامنطقه ای متشکل از عروسکهایی با المان‌های فرهنگی و سنتی نوروزی درقالب سه اجرا و راه اندازی کاروان شادی" لبخند بهار" به همراه استیج سیار براساس تقسیم بندی انجام شده در محلات محروم وکم برخوردار و در قالب بیست اجرا و جشنواره آیین و سنن اقوام ایرانی اعم از لر، کرد، مازنی، گیلک، خراسانی،آذری و ... درمیدان نبوت برگزار شد.

تنهایی افزود: با توجه به همزمانی اعیاد شعبانیه و عید نوروز برگزاری ویژه برنامه استیجی جشن استقبال از بهار و جشن‌های شعبانیه و نیمه شعبان در کانون های کودک و بوستان های منتخب و محلات دردشت، تسلیحات، هفت حوض و... انجام گرفت.

شهردار منطقه ۸ ادامه داد: به منظور حفظ رسوم کهن شب عید غذای ویژه شب عید بین نیازمندان توزیع و مراسم تحویل سال برای مددجویان مددسرای بانوان منطقه با مشارکت خیرین و گروه های جهادی صورت پذیرفت.

فاطمه تنهایی تصریح کرد: در راستای حمایت و پشتیبانی از کسب و کار های آسیب دیده از کرونا، ارائه محصولات (دست آفرین) صنایع دستی و تولیدات داخلی ویژه صاحبان کسب و کار و کارآفرینان با مشارکت سرای محلات در بوستان آب یکی دیگر از اقدامات انجام شده ویژه این ایام بود.

 تنهایی بیان کرد: برپایی ایستگاه‌های سلامت و اجرای طرح واکسیناسیون سیار (اتوبوس واکسیناسیون) در اسفند ۱۴۰۰ و فروردین ۱۴۰۱ در بوستان و میادین منطقه در ایام سال نو انجام شد.

تنهایی درخصوص برنامه‌های پیش رو گفت: جشن جمهوری اسلامی به شکرانه عید ملی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران (١٢فروردین) در بخشهای مختلف فرهنگی و هنری (برنامه های شاد وتفریحی) و ویژه‌برنامه لبخند طبیعت از قبیل اقامه نماز جماعت  در بوستان های اصلی در روز طبیعت(بوستان شهدای تهرانپارس، بوستان فدک و بوستان تمدن )به همراه اجرای تئاتر  و نمایش‌های میدانی با هدف ترویج هویت و سبک زندگی ایرانی اسلامی، تحکیم بنیان خانواده، تکریم بزرگترها، فرهنگ حفاظت و مراقبت از طبیعت، برگزاری مسابقه عکس "همراه با طبیعت" در روز طبیعت و برگزاری مسابقات تفریحی ورزشی در سه بوستان شهدای تهرانپارس ، فدک و تمدن در روز طبیعت از دیگر برنامه‌هایی است که در حال اجرا است.

/انتهای پیام

۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴
کد خبر: 19571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =