آتش‌سوزی یک ساختمان ۶ طبقه در محله ۱۳ آبان/حادثه تلفات جانی نداشت

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع یک فقره آتش‌سوزی در ساختمان مسکونی واقع در محله ۱۳ آبان، خیابان رضازاده خبر داد.

جلال ملکی در گفتگو با خبرنگار شهر با اعلام این خبر گفت: ساعت ۴۶ دقیقه بامداد امروز نهم فروردین ماه، یک فقره آتش‌سوزی در ساختمانی ۶ طبقه با احتساب پارکینگ واقع در خیابان رضازاده به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد.

وی با بیان اینکه به محض اطلاع، نیروهای سه ایستگاه با امکانات کامل به محل اعزام شدند، خاطرنشان کرد: اولین گروه در سه دقیقه نخست به محل رسید.

ملکی با بیان اینکه در هر طبقه از این ساختمان یک واحد مسکونی قرار داشت، یادآور شد: پنج دستگاه خودرو و یک دستگاه موتورسیکلت در پارکینگ این مجتمع پارک شده بود که هنگام حضور گروه آتش‌نشانان مشاهده شد که دو دستگاه خودرو شامل یک دستگاه سانتافه، یک دستگاه پژو ۴۰۵ و یک دستگاه موتورسیکلت دچار حریق شده‌اند.

وی با اشاره به وضعیت ناایمن محل هنگام رسیدن آتش‌نشانان، تصریح کرد: آتش‌سوزی در حال سرایت به سایر خودروها بود و دود زیادی به فضای پارکینگ و راهروها نفوذ پیدا کرده بود که خوشبختانه به دلیل همکاری ساکنان و باز نکردن درب واحدها، دود به داخل واحدها نفوذ نکرد.

ملکی با اشاره به پایان عملیات در ساعت ۱:۵۷ بامداد افزود: نفرات در داخل واحدها ماندند و با تلاش آتش‌نشانان عملیات اطفاء حریق انجام و از گسترش بیشتر آتش جلوگیری شد.

وی با تأکید بر اینکه خوشبختانه این حادثه مصدومیت و تلفات جانی نداشت، اظهار کرد: گزارش این عملیات به کارشناسان برای بررسی بیشتر تحویل داده شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه ساختمان مذکور نوساز بوده است، اظهار کرد: بهتر است ساختمان‌های نوساز، حتی در صورت عدم الزامات قانونی، تجهیزات ایمنی لازم را داشته باشند که از جمله، وجود درهای دودبند بسیار مهم است و می‌تواند از ورود دود به واحدها جلوگیری کند.

وی در ادامه به شهروندان توصیه کرد که در هنگام وقوع حوادث به سخنان فرماندهان آتش نشانی و آتش نشانان گوش دهند و در این خصوص ادامه داد: فرماندهان آتش‌نشانی با سال‌ها سابقه فعالیت از تبحر و پختگی برخوردار اند و تمام شرایط را در نظر گرفته و بهترین تصمیم را می‌گیرند.

ملکی گفت: بارها به فراخور شرایط موجود اعلام شده که ساکنان در واحدها بمانند و یا خارج شوند که برخی اصرار دارند برعکس عمل کنند؛ یا اینکه بارها اعلام شده افراد خود را به پشت بام برسانند که برخی این کار را انجام نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه شهروندان در تمام حوادث با فرماندهان همکاری لازم را داشته باشند که این همکاری می‌تواند بهترین اقدام باشد، تأکید کرد: خوشبختانه ساکنان این ساختمان همکاری خوبی داشتند که با توجه به این موضوع شاهد تلفات جانی در این حادثه نبودیم.

انتهای پیام/

۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹
کد خبر: 19589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =