زینب عبادی در گفتوگو با خبرنگار شهر ، درباره روند و هدف بازگشایی حدفاصل خیابان صفا تا میدان امام حسین (ع) در خیابان ۱۷ شهریور اظهار کرد: سال ۹۲ از میدان امام حسین (ع) تا میدان شهدا به پیاده راه تبدیل و چند سال بعد از آن به دلیل اعتراضات کسبه و ساکنان در فاصله سالهای ۹۴ تا ۹۵ بخش جنوبی پیاده راه در دو مرحله ( ابتدا از میدان شهدا تا خیابان شهبازی و پس از آن از شهبازی تا خیابان صفا) بازگشایی شد؛ البته بخشی از این محدوده نیز به دلیل خطرناک بودن تردد خودرو در سنگ فرش آسفالت شد ولی همچنان بخشی از آن سنگ فرش است که آسفالت آن در برنامه امسال قرار دارد.
وی افزود: پس از آن در اواخر سال ۹۷ پس از مکاتبات کسبه و ساکنان با نهادها و ارگانهای مختلف انجام حرکت شمال به جنوب خیابان مازندران به ۱۷ شهریور طبق مصوبه کمیته شبکه معابر بازگشایی شد، اما در خواست ها برای بازگشایی کامل و بخش باقیمانده آن همچنان وجود داشت؛ بر همین اساس این موضوع را مورد مطالعه قرار دادیم و در کمیته شبکه معابر اعلام شد که در سال ۹۲ سازمان حمل و نقل و ترافیک هیچ دخل و تصرفی در ایجاد پیاده راه این مسیر نداشت و سازمان زیباسازی متولی این کار بود و هیچ سابقه ای از پیاده راه این مسیر در سازمان حمل و نقل و نقل و ترافیک وجود ندارد.
عبادی با بیان اینکه ساکنان این محدوده معتقد بودند این پیاده راه هیچ کاربری جاذب سفری ندارد و در مواقع تاریکی هوا یک محدوده دارای آسیب اجتماعی و محل تجمع متکدیان، معتادان و بزهکاران می شود، عنوان کرد: بعد از تغییرات در مدیریت شهری و انجام مطالعات با نظر معاونت هماهنگی امور مناطق و طبق مصوبه کمیته شبکه معابر تصمیم بر این شد که رینگ دور میدان امام حسین(ع) به دلیل آیینی بودن این میدان حفظ شود و دسترسی جزیی در جنوب به شمال آن ایجاد کنیم یعنی خودروها از تقاطع صفا وارد ۱۷ شهریور شمال شوند و فقط بتوانند به دماوند شرق دسترسی پیدا کنند ولی میدان امام حسین (ع) همچنان پیاده راه باشد و گیت های کنترلی در آن همچنان وجود داشته باشند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۲ ادامه داد: سنگ فرش این محدوده باعث لغزندگی و مشکل در تردد موتورها و خودروها می شود و بر همین اساس یکی از موضوعات در لیست پروژه های اولویت دار منطقه این است که محدوده های سنگ فرش و سواره خیابان ۱۷ شهریور در نیمه اول سال ۱۴۰۱ آسفالت شوند.
وی درباره موضوعات مطرح شده مبنی بر بی اطلاعی شهروندان از بازگشایی این مسیر و خطرات ناشی از ادامه تردد عادی عابران پیاده در این معبر توضیح داد: این مسیر پیش از بازگشایی گیت و کانکس نگهبانی داشته که در در حال حاضر برداشته شده است، همچنین پس از بازگشایی چراغ زمان دار دارد در حالی که پیاده راه چراغ راهنمایی زمان دار ندارد. علاوه بر این، مسیر رفت و برگشت با نیوجرسی های بزرگ جدا سازی شده است و کاملا شکل یک معبر دو طرفه را دارد.
عبادی در پایان درباره سایر اقدامات ترافیکی در منطقه ۱۲ یادآور شد: بازگشایی بلوار قیام انجام و کارگاه مترو از این بلوار جمع آوری شده و در حال حاضر در حدفاصل مشهدی رحیم تا خیابان ۱۷ شهریور پیمانکار مشغول پیاده روسازی و بهسازی مسیر عابر پیاده و نابینایان است؛ همچنین پیش از این از میدان شهدا تا بلوار قیام در خیابان شهریور با نرده جداسازی شده بود که این نرده ها استحکام کافی را نداشتند و احتمال سقوط وجود داشت. بر همین اساس خیابان ۱۷ شهریور را با یک رفیوژ سبز جداسازی می کنیم و این رفیوژ سبز تا انتهای خیابان ۱۷ شهریور انجام می شود. تلاش می کنیم تا عید فطر این دو اقدام به پایان برسند.
انتهای پیام/
نظر شما