بهره‌برداری از بزرگراه متوسلیان_باغستان در نیمه اول سال جاری

شهردار منطقه۲۱ از بهره‌برداری قریب الوقوع پروژه زیرگذر بزرگراه متوسلیان_سه‌راهی باغستان در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲۱، حسین کاشانی پور شهردار منطقه در این باره گفت: مدیریت شهری منطقه۲۱ بر آن است تا زیرگذر بزرگراه متوسلیان سه راهی باغستان(شهریار) به زودی مورد بهره برداری قرار گیرد تا شهروندان با سهولت و آرامش از این محور تردد کنند.

شهردار منطقه۲۱ افزود: در آذر ماه سال ۹۸ و پس از جلسات و بررسی‌های مسئولین وقت شهرداری تهران، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، فرمانداری شهریار و شهرداری باغستان طی مراسم کلنگ زنی، احداث پروژه تقاطع غیرهمسطح در نقطه اتصال بزرگراه جاوید الاثر احمد متوسلیان به باغستان و به اصطلاح سه‌راهی شهریار" آغاز شد.

کاشانی پور ادامه داد: احداث تقاطع غیرهمسطح بزرگراه متوسلیان_سه راهی باغستان، با قرارداد اولیه آغاز شد. این در حالی است که در حین انجام عملیات معارضات تاسیساتی برق، گاز و مخابرات حتی ریل راه آهن همگی باعث شد طرح به اعتبار مالی بیشتری نیازمند باشد. محل تامین اعتبار اجرای این پروژه از محل جرائم راهنمایی و رانندگی است که توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، شهرداری های تهران و باغستان پیش‌بینی شده بود تا یکی از مهم‌ترین گره‌های ترافیکی غرب تهران پس از سال‌ها ساماندهی و ترافیک آن تسهیل شود.

وی خاطر نشان کرد: پروژه فرامنطقه‌ای تقاطع غیرهمسطح بزرگراه متوسلیان_سه راه باغستان تا کنون حدود شصت درصد پیشرفت فیزیکی داشته و هم اکنون در مراحل پایانی عملیات احداث سقف زیرگذر است که به عنوان یکی از قسمت های مهم پروژه در حال انجام است.

شایان ذکر است؛ تا کنون ۳۲۰ شمع از مجموع ۴۰۰ شمع کل پروژه پایان پذیرفته است. پیش بینی می شود با پایان عملیات احداث سقف زیرگذر، روند اجرای پروژه با سرعت بیشتری پیش رفته و در نیمه نخست ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.

همچنین محمدقاسم نورافکن معاون فنی و عمرانی منطقه۲۱ از انجام مستمر عملیات بهسازی و روکش مکانیزه آسفالت با هدف افزایش سطح رضایتمندی شهروندان از ابتدای سال۱۴۰۰ خبر داد و اظهار داشت: تاکنون بیش از بیست و سه هزار تن آسفالت با مساحتی بالغ بر ۱۰۵هزار مترمربع در معابر شهری این منطقه توزیع شده است.

نورافکن تصریح کرد: از ابتدای شروع طرح استقبال از بهار۱۴۰۱، که از ابتدای اسفند ماه سال گذشته آغاز شد، بیش از پانصد تن آسفالت به منظور رفع خطر و لکه گیری آسفالت معابر منطقه، به خصوص محورهای شریانی و بزرگراهی منطقه۲۱ پخش شد و این طرح با جدیت در نواحی سه گانه تا پایان طرح ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
کد خبر: 19630

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =