استقبال از ماه رمضان با اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی

ویژه برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی ماه مبارک رمضان با محوریت مساجد و مشارکت گسترده شهروندان در دارالمومنین تهران اجرایی می‌شود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴، محمد امین سالاری پور گفت: به منظور برگزاری آئین های خاص ماه مبارک رمضان ‌و امکان حضور گسترده شهروندان و خانواده ها در مراسم معنوی، مساجد و اماکن مذهبی منطقه آماده شده است.

وی با بیان اینکه همزمان با فرا رسیدن ماه ملکوتی، در حوزه خدمات شهری و محیط زیست نیز اقداماتی از قبیل غبارروبی مساجد، شست و شوی جداره های مساجد و اماکن مذهبی، رنگ آمیزی و نورپردازی محیطی در حال انجام است، برنامه های شهرداری منطقه در ماه مبارک رمضان را تشریح کرد: جشنواره رمضان، محافل خانگی قرآن، برپایی افطاری ساده، برگزاری مسابقات متنوع فرهنگی شامل کتابخوانی، نقاشی و ...، محافل انس با قرآن، برگزاری کارگاه های آموزشی ترویج سبک زندگی دینی، پردیس های قرآنی، محافل تفسیر قرآن و مناجات خوانی و نیایش از برنامه هایی است که در محلات و مساجد اجرا می شود.

شهردار منطقه۱۴ از زیارت غبور شهدا و دیدار با خانواده های ایشان و همچنین طرح اکرام ایتام و کمک به نیازمندان در کنار جشن کریم لبخند، ضیافت نور و مراسم ویژه شب های قدر به عنوان دیگر برنامه های در نظر گرفته شده ماه میهمانی خدا در منطقه خبر داد.

سالاری پور با اشاره به فراگیری بیماری کرونا افزود: به منظور ایجاد زمینه حضور فعال شهروندان در برنامه های ماه ملکوتی و رعایت پروتکل های بهداشتی، برنامه های مجازی چون پویش قرآن بخوان، صوت رمضان و بهار لبخند ویژه همه شهروندان اجرا می شود.

وی در پایان با بیان اینکه قصد داریم فضای خاص روحانی و معنوی بر محله ها حاکم شود، خاطرنشان کرد: برنامه های این ماه با محوریت مساجد و با حضور و مشارکت هر چه گسترده تر شهروندان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰
کد خبر: 19638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =