برگزاری ویژه برنامه‌های بهار قرآن در محلات منطقه دو

به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، برنامه‌های متنوع فرهنگی، مذهبی و آئینی تحت عنوان مهمانی خدا با هدف تقویت فضای معنوی جامعه برگزار می‌شود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲، کاظم داودی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری  منطقه با بیان مطلب فوق اظهار داشت: مدیریت شهری منطقه در راستای مأموریت ها و وظایف فرهنگی خود و همچنین بر اساس نیاز شهروندان، اجرای برنامه های متنوعی را در قالب ۲۵ عنوان برنامه در ماه مبارک رمضان  با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ پایگاه های بسیج، مساجد، سرای محلات و ... با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در دستور کار قرار داده است.
وی بیان کرد: پیش از شروع ماه مبارک رمضان، رسیدگی به ایمنی مساجد و همچنین هماهنگی لازم برای غبارروبی، عطرافشانی، تعمیرات ضروری و مناسب سازی معابر منتهی به مساجد صورت گرفته است.
وی افزود: ایجاد و توسعه بستر مناسب جهت بهره مندی هرچه بیشتر شهروندان از فضایل ماه مبارک رمضان، توسعه و ترویج سبک زندگی و معارف دینی، فراگیری و تقویت فضای معنوی در شهر با تأکید بر انس با قرآن، مسجد و شعائر اسلامی (اذان)، افزایش حس همدردی و توجه ویژه به افراد کم برخوردار و نکوداشت آیین های اسلامی و ایرانی با مشارکت حداکثری شهروندان از جمله اهداف برگزاری ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان به شمار می رود.
 معاون شهردار منطقه دو به برگزاری جشن روزه اولی ها اشاره کرد و افزود:طرح بهارلبخند با اجرای کاروان سیار در محلات کم برخوردار منطقه، و جشن کریم لبخند به مناسبت ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و اطعام کریمانه، تورهای زیارتی و بازدید از اماکن مذهبی و بقاع متبرکه، تهیه و انتشار محتوای آموزشی ویژه ماه مبارک رمضان  وتلاوت و جزءخوانی قرآن کریم در مساجد سطح منطقه اجرا می شود.
وی افزود: جشنواره تفریحی ورزشی های "برمدار ورزش" ، برپایی  برنامه" هزار ذکر، هزار گام" ویژه شب های قدر، ویژه برنامه " از بام تا شام" با برپایی ایستگاه ورزش شهروندی صبحگاهی و عصرگاهی، برگزاری کارگاه آموزشی مجازی  تغذیه در ماه مبارک رمضان و اخلاق در ورزش در قالب "دانش و ورزش" از جمله برنامه‌های ورزشی در این ایام است.

انتهای پیام 

۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
کد خبر: 19729

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =