کاخ موزه نیاوران، چهارمین موزه پرفروش در نوروز ۱۴۰۱

مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران از یکم تا پایان دوازدهم فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱ پذیرای تعداد ۷۹هزار و ۴۱۶ گردشگر داخلی و خارجی بود و میزان گردش بازدید از پنج موزه فعال این مجموعه نیز ۳۵۱هزار و ۲۰۴ نفر بازدید بوده است.

به‌ گزارش شهر، این مجموعه با ثبت تعداد ۳۵۱ هزار و ۲۰۴ نفربازدید در ۱۲ روز نوروز ۱۴۰۱ به عنوان چهارمین موزه پرفروش در بین اماکن فرهنگی‌تاریخی تحت پوشش وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سطح کشور و سومین موزه پرفروش در سطح پایتخت شناخته شد. 
 
مجموعه نیاوران به ترتیب در چهارم، سوم و پنجم فروردین‌ماه سال جاری شاهد حضور حداکثری گردشگران بود و با ورود ۸هزار و ۵۲۲ گردشگر به این مجموعه در روز چهارم فروردین‌ماه، رکورد بازدیدهای نوروزی مجموعه نیاوران در سال‌جاری شکسته شد. 
 
همچنین با ثبت ۳۸هزار و ۹۷۶ بازدید در چهارم فروردین‌ماه شاهد افزایش ۱۴ درصدی آمار بازدید از پنج موزه فعال این مجموعه نسبت به سال ۱۳۹۸ (قبل از دوران کرونا) از منظر بازدید گردشگران بود.
 
کاخ موزه اختصاصی نیاوران با ۷۲هزار و ۹۵۴ بازدیدکننده و موزه کوشک احمدشاهی با ۵۷هزار و ۶۶۷ بازدیدکننده، بیشترین میزان بازدید از موزه‌های مجموعه نیاوران را در این مدت به خود اختصاص داده است. 
 
همچنین موزه‌های خودروهای اختصاصی با ۵۳هزار و ۸ بازدیدکننده، موزه جهان نما با ۴۸هزار و ۳۳۲ بازدیدکننده و موزه کتابخانه اختصاصی با ۳۹هزار و ۸۲۷ بازدیدکننده به ترتیب پربازدیدترین موزه‌های این مجموعه طی ۱۲ روز نخست سال‌جاری بودند. 
 
همچنین در ۱۲ فروردین‌ماه همزمان با آخرین روز از تعطیلات نوروزی، این مجموعه شاهد حضور ۵هزار و ۳۵ گردشگر بود و مجموع بازدید از موزه‌های این مجموعه در این تاریخ به ۲۱هزار و ۸۶۲ نفربازدید رسید. 
 
مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران به عنوان یکی از پربازدیدترین سایت‌های گردشگری کشور، نوروز امسال با شعار «نیاوران برای مادران» با اجرای برنامه‌های متنوع به استقبال گردشگران رفت.

در همین راستا در طول ایام تعطیلات نوروزی، این مجموعه با فراهم کردن تسهیلاتی برای گردشگران از جمله استفاده از همیاران نیاوران (راهنمایان گردشگری داوطلب)، برگزاری برنامه‌های آیینی و سنتی، نمایشگاه سوغات و صنایع‌دستی و تدارک بازی و کارگاه‌های آموزشی حفاظت از میراث‌فرهنگی حضور انبوه گردشگران را هدایت کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/
 

۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
کد خبر: 19743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =