غباروبی مساجد منطقه ۱۷ همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان

همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، مراسم غبارروبی مساجد دارالشهدا برگزار و مواد شوینده و بهداشتی در میان مساجد سطح منطقه جهت غبارروبی توزیع شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، مراسم غباروبی مساجد دارالشهدا همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان برگزار شد. در این مراسم حجت الاسلام یوسف اصغری، مدیرکل هماهنگی نواحی مرکز رسیدگی به امور مساجد در مراسم تکریم مساجد دارالشهدا گفت: غبارروبی یک کلمه عام است که قبل از ورود به ماه رمضان باید به آن توجه شود تا برای ورود به ماه مبارک رمضان هیچ نوع غبار و پوشیدگی بر روی مسائل و مطالب معرفتی نباشد و با دلی پاک و نیت صاف وارد ماه میهمانی خدا بشویم.

وی افزود: مساجد را غبارروبی می کنیم، زیرا این محیط محل انس با خدا و تقویت معنویت است. مهم ترین غبارروبی که باید انجام بشود غبارروبی از دل هاست. اصل غبارروبی باید در محتوای مسجد اتفاق بیفتد و باید کارکردهایی که برخی از آن ها را غبار گرفته، غبارروبی کرد. از شهردار محترم و روحانیت منطقه تشکر می کنم و ان شاالله با دلی صاف و قلبی پاک وارد میهمانی خدا بشویم.

در ادامه رضا شنگی شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به ایثارگری های شهدا گفت: شهدای عزیز با ایثار و رشادت و از خودگذشتگی، مستکبران عالم و دشمنان نظام اسلامی را از تعدی و تعرض به کشور عزیزمان مایوس و ناامید کردند.

وی افزود: امام امت(ره) در کلام شان تاکید کردند که مسجد سنگر است و در بیانات مقام معظم رهبری (دامت افاضاته) نیز بارها مبنی بر اینکه مسجد پایه ذکر و دعا است، اشارات و تاکیداتی صورت گرفته است.

شنگی تصریح کرد: شهردار محترم تهران نیز با توجه به تدابیر و فرمایشات داهیانه «امامین انقلاب» مبنی بر مسجد محوری و لزوم تقویت این نهاد دینی، فرهنگی و انقلابی تاکید داشته اند، از همین روی در هفته گذشته مدیریت شهری منطقه۱۷ نیز اقداماتی در خصوص تکریم مساجد انجام داده است. ان شاءالله که مومنین عزیز و همشهریان خوب مان در ایام ماه مبارک رمضان، خادمین خود در شهرداری منطقه۱۷ را برای خدمتگزاری هر چه بهتر دعا کنند.

در ادامه حجت الاسلام مقدم امام جماعت مسجد امام رضا (ع) گفت: در هفته اکرام مساجد قرار داریم و این به آن معنی نیست که این هفته فقط مساجد را تکریم و غبارروبی کنیم.

وی افزود: به دنبال غبارروبی ظاهری نباید بود و باید غبار باطن نیز پاک شود، در عید نوروز خانه تکانی خوب است، اما خانه تکانی دل هم باید انجام شود، چراکه  یک سال گناهان و ناملایمات در انسان رسوب کرده که باید پاک شود.

حجت الاسلام والمسلمین مقدم در ارتباط با آداب مسجد رفتن نیز گفت: باید در هنگام مسجد رفتن با لباس تمیز و پاک وارد مسجد شد و از عبادت در مسجد لذت برد و در روایت آمده که خداوند متعال اگر بخواهد بر بنده ای غضب کند، لذت عبادت را از او می گیرد.

در انتهای این مراسم، بسته های اقلام بهداشتی شامل مواد شوینده، بهداشتی و ضدعفونی کننده در میان مساجد سطح منطقه توزیع شد تا مساجد با آمادگی کامل میزبان شهروندان در ماه میهمانی خدا باشند.

انتهای پیام/

۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 19770

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =