افزایش گنجایش مسیل‌ها در منطقه ۲

مسیل‌های منطقه۲ در آستانه بارش‌های بهاری با لایروبی و رسوب‌برداری مستمر آماده‌سازی شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه دو، مهدی صالحی شهردار این منطقه با بازدید از حریم  منطقه و مسیل‌ معدن سنگ، با بیان اینکه اینکه رودخانه ها و مسیل ها نقش مهمی در حمل حجم زیاد آب های این منطقه پر بارش دارند، اظهار داشت: به منظور جلوگیری از بروز حوادث غیر مترقبه و احتمال خطر پذیری رودخانه ها و مسیل ها در طرح استقبال از بهار، لایروبی مسیل ها و قنوات انجام شده اند.
وی اظهار داشت: در راستای برنامه‌های زمانبندی شده برای آماده سازی مسیل ها در بارش های فصلی ، اداره مسیل‌ها و قنوات منطقه با لایروبی مستمر و اجرای عملیات رسوب برداری، گنجایش و ظرفیت پذیرش مسیل ها را افزایش داده است.
صالحی افزود: همزمان با فصل بهار تمهیدات لازم از سوی مدیریت شهری منطقه انجام شده است تا هدایت و حرکت آب های سطحی ناشی از بارندگی های فصلی در مسیر کانال های جمع آوری کننده به سرعت انجام شود.
وی گفت: به منظور کنترل و پیشگیری از جاری شدن سیلاب  احتمالی ، لایروبی و پاکسازی مسیر دو رود دره فرحزاد و درکه به صورت مستمر و فوریتی انجام می شود  و پاکسازی و لایروبی مسیل سنگ معدن نیز درحال انجام است.
شهردار منطقه۲  با رصد نحوه پاکسازی، نظافت، لایروبی و رسوب برداری از مسیل سنگ معدن  گفت: یکی از اقدامات لازم در ساماندهی مسیل ها دسترسی ماشین الات به حوضچه ها است که باید به این مساله توجه شود.

انتهای پیام

۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
کد خبر: 19778

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =