فراخوان تهرانی‌ها برای اهدای خون در ماه رمضان

​مدیرکل انتقال خون استان تهران ضمن دعوت از پایتخت‌نشینان برای اهدای خون در ایام ماه مبارک رمضان، از اهدای خون بیش از ۳۲۴ هزار تهرانی در سال ۱۴۰۰ و با هدف نجات جان بیماران خبر داد.

به گزارش شهر، محمدرضا مهدی‌زاده ​مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به اینکه ۴۰۱ هزار و ۸۷۵ شهروند تهرانی در طول سال ۱۴۰۰ به مراکز اهدای خون مراجعه کردند، گفت:  از میان این داوطلبان، ۳۲۴ هزار و ۴۴۲ نفر موفق شدند که نام خود را به عنوان یک اهداکننده خون ثبت کنند که نسبت به آمارهای سال ۱۳۹۹، شاهد افزایش ۱۲ درصدی همراهی مردم با این فرهنگ نجات بخش و انسان دوستانه هستیم.

وی افزود: بر اساس آمارهای استخراج شده از میزان اهدای پلاکت در استان تهران، مشخص شد که ۱۲ هزار و ۷۶۰ تهرانی در راستای کمک به بیماران مبتلا به سرطان، پلاکت خون خود را اهدا کردند که امیدواریم این همراهی در سال جدید، مستمر و پر شورتر از قبل باشد.

مدیرکل انتقال خون استان تهران ادامه داد: ۱۶۳ هزار و ۴۱۴ نفر از اهداکنندگان خون استان تهران در سال ۱۴۰۰ کسانی بودند که به صورت مستمر و حداقل سالی دو بار این کار ارزشمند را انجام می‌دهند که آمار مشارکت اهداکنندگان مستمر نسبت به سال ۱۳۹۹ با رشد ۲۵ درصدی همراه بوده است.

بنابر اعلام روابط عمومی انتقال خون استان تهران، مهدی‌زاده با تاکید بر ضرورت اهدای خون در ماه مبارک رمضان گفت: کاهش مراجعات مردم به مراکز اهدای خون در روزهای ماه رمضان با وجود نیاز روزانه و همیشگی بیماران به خون و فرآورده‌های خون، نشان دهنده این است که مردم شریف تهران در این ماه با عظمت نیز نجات بخش زندگی بیماران باشند و امسال هم ساعات کاری مراکز اهدای خون در ماه مبارک رمضان تا ساعات شبانگاهی پس از افطار ادامه دارد که برای اطلاع از ساعات فعالیت مراکز اهدای خون می‌توانید به سایت اطلاع رسانی انتقال خون استان تهران مراجعه کنید.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/
۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
کد خبر: 19787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =