لزوم حضور و پای کار آمدن مردم در مناسبت‌های ملی و مذهبی

حسن‌زاده گفت: باید به جایی برسیم که در مناسبت‌های ملی و مذهبی در تهران مردم را پای کار ببینیم و حضور آنها را داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار شهر، سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در دیدار با علیرضا زاکانی شهردار تهران که در محل شهرداری تهران برگزار شد، در سخنانی وجه مشترک سپاه و شهرداری را رسیدگی به امور اجتماعی، فرهنگی و خدماتی خواند و گفت: امروز تنها دوره ای پس از انقلاب است که مردم تمام مجموعه را از نظام اسلامی می دانند و تفاوتی بین مدیران در بخش های متفاوت قایل نیستند.

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ افزود: امروز مردم تمام مجموعه ها را از نظام و مدیران را مدیران جبهه انقلاب می دانند و این زمان فرصتی است تا مدیریت جهادی را به مردم عرضه کنیم و یک الگوی ماندگار ثبت کنیم.

حسن زاده با بیان این مطلب که امسال ۴۰ سالگی تیپ ۲۷ یا به عبارتی لشگر محمد رسول الله (ص) است و در ابتدا باید تمامی شهدا به ویژه فرماندهان شهید این لشکر و سپاه را که بین رده ها، یگان ها و استان ها بیشترین فرمانده شهید را لشکر ۲۷ و سپاه تهران بزرگ تقدیم کرده است یاد کنیم بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند کاری که با اخلاص باشد چندین ویژگی دارد که یکی از آن ویژگی ها ماندگاری است و دومین ویژگی آن این است که برکت دارد و توسعه پیدا می کند.

وی افزود: اخلاص حاج احمد متوسلیان را یاد می کنیم که موجب ماندگار شدن این کار شده و امروز این نهاد یکی از بازوهای انقلاب اسلامی است و در کنار آن نیز توسعه شاهد توسعه آن نیز بودیم.

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ بیان کرد: امروز همه انتظار دارند و منتظر هستند و در کنار آن مطالبه حرکتی جدی، عمیق و اثر گذار پایدار فرهنگی و اجتماعی را در تهران دارند و باید بیان کنم در بسیاری از جلسات که در استان ها برگزار می‌شود بیان می شود هر اتفاقی که بتوانید در تهران رقم بزنید راه را برای ما باز می کند تا در استان های دیگر نیز اتفاق بیوفتد.

حسن زاده ادامه‌ داد: تهران به لحاظ مولفه های مثبت و مولفه های منفی چه بخواهیم چه نخواهیم بر تمامی روندهای فرهنگی و اجتماعی کل کشور تاثیر گذار است که از این بابت می طلبد هم افزایی وهماهنگی های جدی تر صورت بگیرد.

وی بیان کرد: از زمان روی کار آمدن آقای زاکانی به عنوان شهردار تهران و انتصاب مدیران انقلابی در مناطق ارتباطات با نواحی شکل گرفت و روز به روز این ارتباطات در حال بهتر شدن است.

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ افزود: ما در تعدادی از موضوعات به شدت می توانیم در بسیج و شهرداری، از بعد سازمانی کارها را دنبال کنیم و به اوج برسانیم.

وی با تاکید بر این نکته که باید باید بتوانیم مناسبت ها را در تهران مردمی کنیم و این اتفاق، اتفاق بزرگی است‌ و باید در این فرصت ایجاد شده مناسبت ها را مردمی و محله محور کنیم تصریح کرد:  در دهه فجر اقدام های مشارکتی خوبی انجام شد، در کنار ۱۰۰ نقطه شهرداری، ۱۱۵۰ بسته نورافشانی تهیه شد و در سطح محلی مورد استفاده قرار گرفت و باید تاکید کنم برای مردمی شدن مناسبات ها راهکارهایی وجود دارد.

حسن زاده بیان کرد: باید به جایی برسیم که در مناسبت های ملی و مذهبی در تهران مردم را پای کار ببینیم و حضور آنها را داشته باشیم.

وی با بیان این مطلب که می توانیم در موضوعات فرهنگی هم افزایی بسیاری داشته باشیم و این هماهنگی نیز به مناطق و محلات بسط پیدا کند ادامه داد: در بخش محلات آسیب دیده از جمله فرحزاد، هرندی، باغ اذری، دولتخواه، مظاهری و خلازیر، قرارگاهی ایجاد شد که نشان داد در این مناطق هیچ محور ثابتی در محلات وجود ندارد و برای حل این مشکل قرارگاهی ایجاد کردیم که محور اصلی آن شهرداری و سپاه است.

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ افزود: محله های اسلامی چند محور دارد که یکی از آنها این است که می خواهد منجر شود مدیریت محله از سوی مردم انجام شود و در ادامه نیز میخواهد به شکل هدفمند با شناسایی و فعال سازی ظرفیت های بیرونی و درونی خدمات مورد نیاز را به جامعه هدف آن خدمت برساند تا از این طریق بتوان مشکلات را بر طرف کرد.

حسن زاده در پایان گفت: یکی دیگر از اقدام هایی که می توان انجام داد این است که برای ارایه خدمات گروه های جهادی را به تهران متصل می کنیم. 

انتهای پیام/

۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸
کد خبر: 19792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =