سامانه‌های شفافیت باید به روز شوند

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید گزارشات در سامانه شفافیت ارائه شود، اظهار کرد: این سامانه‌ها باید به روز شوند و در این زمینه پاسخی به ما داده نشده است.

به گزارش خبرنگار شهر، احمد صادقی در پنجاه و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه هنوز گزارشات سال قبل کامل نیست، اظهار کرد: گزارشات به صورت تخصصی و جدولی ارائه شده که برای مردم قابل فهم نیست و ریز هزینه هایی که مردم باید بدانند و مشخص شود که کجا هزینه شده است، در گزارش وجود ندارد که معاونت اقتصادی باید در نوع ارائه گزارش در سامانه شفافیت بازنگری کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه باید ضعف سامانه شفافیت جبران شود و نباید به دیگران بهانه داده شود، گفت: در بخش هزینه ها و تملک دارایی سرمایه ای و مالی متوسط جذب ۳۲ درصد است. شهرداری تهران در این زمینه ۶۸ درصد عقب است و باید در فرصت باقی مانده تا تفریغ بودجه در اردیبهشت ماه، این موضوع جبران شود و شهرداری حساسیت داشته باشد.

ناصر امانی افزود: اسناد باید در سامانه قرار بگیرد و تمام هزینه ها ثبت شود و زمینه برای ارائه لایحه تفریق بودجه فراهم شود.

سید احمد علوی نیز ضمن آرزوی سلامتی برای مهدی چمران گفت: باید تذکری به دوستان در خصوص گزارشی که صدا و سیما در رابطه با سلامتی آقای چمران پخش کرد، داده شود.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: این امید به تیم جدید ایجاد شده و بر اساس گزارشات تا پایان سال قبل اکثریت موارد محقق شده و این امید خوبی به بدنه شهرداری و شورا و مردم می دهد که بتوانیم خدمات را ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه این گزارش ارائه نشده که هزینه ها در چه بخش هایی بوده است، اظهار کرد: هرچه اعتبارات را در سال جدید بتوانیم به کار بگیریم مردم امیدوارتر می شوند.

علوی همچنین تصریح کرد: بحث بورس املاک مطرح شد که با مشکلاتی برخورد کرد. یکی از منابع درآمدی برای شهرداری املاک است و باید ضعف درآمد در این بخش برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه در ثبت اسناد مشکل همیشگی وجود داشته است، یادآور شد: بین تعهد و اسناد همیشه فاصله وجود داشته است. باید ببینیم چه میزان از اسناد محقق شده است.

علوی در ادامه یادآور شد: در آخرین روزهای سال گذشته از شهرداری خواهش کردیم و بازهم خواهش می کنیم که با توجه به اینکه موتور درآمدی شهرداری روشن است قراردادها تعیین تکلیف شود و مناقصات سریعتر به نتیجه برسد.

وحید عرب مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران در خصوص مشکل ثبت هزینه ها در شهرداری گفت: معمولا نوک پیکان به سمت حوزه مالی و برنامه ریزی است اما مشکل به حوزه عملیاتی بر می گردد. دو سوم هزینه ها در شرکت ها انجام می شود و اسناد آماده و ارائه نمی شود و باید حوزه پشتیبانی پیگیر باشد و هزینه ها را به ثبت برساند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: گواهی انجام امور تا اردیبهشت ماه ارائه می شود که به دلیل امکان ثبت هزینه ها و انجام اصلاحات، بخشی از آن طبیعی است اما تلاش می کنیم این فاصله معقول تر شود.

عرب با بیان اینکه در حوزه درآمد املاک بیش از ۱۰۰ درصد محقق شده است، گفت: با آماده شدن گزارش پایان سال، شاهد وضعیت بسیار خوبی در این زمینه خواهیم بود.

انتهای پیام/

۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
کد خبر: 19832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =