طرح الزام شهرداری به ارائه لایحه نحوه مشارکت از دبیرخانه مجمع شهرداران آسیایی تصویب شد

طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه نحوه مشارکت و حمایت از دبیرخانه مجمع شهرداران آسیایی در پنجاه و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با ۱۶ رأی موافق به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار شهر، طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه نحوه مشارکت و حمایت از دبیرخانه مجمع شهرداران آسیایی در پنجاه و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران بررسی شد.

نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این طرح مورد تایید قرار گرفته است، اظهار کرد: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و کمیسیون نظارت و حقوقی با این طرح موافق بودند و با توجه به تایید این طرح، به صحن شورا اعلام شده است.

مهدی اقراریان رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه، بیان کرد: در دوره قبل اقدامی در زمینه شفاف سازی صورت گرفت و شهرداری باید لایحه خود را به منظور قانونمد شدن، منظم شدن و شفافیت گزارش خود را ارائه دهد.

عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه مجمع شهرداران آسیایی یک نهاد بین المللی و غیرحاکمیتی است، گفت: شهرداران زیادی عضو این مجمع هستند و هیئت اجرایی آن سالیانه یک یا چند بار تشکیل می شود و به عنوان نمود دیپلماتیک مورد توجه قرار می دهیم. ما برای این نهاد بین المللی قانون گذاری نمی کنیم بلکه ارتباط شهرداری تهران با این مجمع مورد بحث است و ما با این طرح موافقیم.

پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این لایحه برای شهرداری تهران در ارتباط خود با مجمع تعیین تکلیف کرده است، گفت: این ماده واحده تعرض به امور مجمع نیست بلکه به شهرداری برای حضور در مجمع کمک می کند.

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه تهران دبیرخانه دائمی این مجمع است، اظهار کرد: جلسات این مجمع با دعوت شهرداری تهران برگزار می شود.

در نهایت طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه نحوه مشارکت و حمایت از دبیرخانه مجمع شهرداران آسیایی در پنجاه و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با ۱۶ رأی موافق به تصویب رسید.
 

انتهای پیام/

۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
کد خبر: 19840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =