اقدام خوبی در خودکفایی تولید واگن قطار شهری انجام شده است/لزوم بکارگیری ظرفیت‌های دانش‌بنیان در صنعت واگن‌سازی قطار شهری

طی بازدیدی از شرکت واگن‌سازی تهران، وزیر کشور تقویت زیرساخت مترو را یکی از نیازهای مهم کشور دانست و گفت که خودکفایی در حوزه تولید واگن های قطار شهری با فعالیت شرکت واگن‌سازی تهران به نحو مطلوبی انجام شده است. معاون شهردار تهران نیز با اشاره به شعار سال مبنی بر سال تولید،دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین بر لزوم بکارگیری ظرفیت‌های دانش بنیان در حوزه حمل و نقل ریلی تاکید کرد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی معاونت حمل ونقل وترافیک شهرداری تهران، احمد وحیدی وزیر کشور و سید مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از شرکت واگن‌سازی تهران بازدید کردند.
وزیر کشور با بیان اینکه یک رام قطار با ۸۵ درصد تولید داخل، نصاب خوبی به سوی خودکفایی محسوب می شود؛ گفت: ان شاء الله با طی مراحل نهایی بتوانیم با خودکفایی، نیازهای داخلی در حوزه مترو را تامین کنیم.
معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری نیز با ابراز خرسندی از اقدامات کلیدی و مهمی که این شرکت در پروژه‌هایی نظیر قطار ملی کشور داشته است، گفت: در سال جدید و با تکیه به پیام رهبر معظم انقلاب مبنی بر سال تولید،دانش‌بنیان و ارزش‌آفرین، لازم است با استفاده از تخصص مهندسان و طراحان شرکت های دانش بنیان داخلی، نیازهای این شرکت در تامین ساخت قطار مترو و لوازم یدکی مصرفی و تعمیرات اساسی ناوگان کنونی قطارهای مترو نیز مرتفع شود.
شفیعی افزود: بدون شک با بهره گیری از تجربه و خلاقیت متخصصان داخلی، از خروج مبالغ قابل توجه ارز کشور جلوگیری شده و با همکاری شرکت های دانش‌بنیان داخلی و شرکت واگن سازی می‌توان به تامین واگن های متروی تهران سرعت بخشیده و بیش از پیش رضایتمندی شهروندان عزیزمان را فراهم آورد.


اورهال ۳۶ رام قطار شهری تا پایان سال جاری

سید مجتبی شفیعی گفت: در سال جاری نیز اورهال ناوگان متروی تهران را پیش‌رو داریم که بسته به اینکه شرکت متروی تهران هر بار چه تعداد واگن را میتواند جهت اورهال تحویل دهد، حداقل ۲۰ رام و حداکثر ۳۶ رام قطار مترو تا سال آینده اورهال می‌شود.
معاون شهردار تهران همچنین به قراردادهای منعقد شده با شرکت واگن‌سازی اشاره کرد و گفت: علاوه بر ۶۳۰ دستگاه واگن قطار شهری که از طریق سازمان شهرداری‌ها ودهیاری‌های وزارت کشور برای متروی تهران انجام شده است، یک قرارداد قطار ملی بصورت مستقیم با شرکت واگن‌سازی است که طی آن قرار است ۱۱۳ واگن ساخته و تحویل داده شود که از این تعداد ۱۵ رام ۷ واگنه و یک رام ۸ واگنه خواهد بود.

انتهای پیام 

۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
کد خبر: 19851

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =