شهرداری تهران با ایجاد پنجره واحد صدور مجوز، الگو سایر کلانشهرها شود

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: بخشی از مشکلات مردم با ایجاد پنجره واحد صدور مجوز در شهرداری تهران برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی اقراریان در حاشیه پنجاه و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سامانه شفافیت در شهرداری تهران شکل گرفته و بخش‌هایی از آن نیز به روز می شود، اظهار کرد: بخش‌هایی هنوز بارگذاری نشده و حق تمام شهروندان تهرانی است که از اقداماتی که نمایندگان منتخب و شهرداری تهران انجام می دهند، مطلع شوند.

وی ادامه داد: در این خصوص مکاتبه‌ای با شهرداری بعد از جلسه امروز انجام می‌شود که منتظر پاسخ خواهیم بود و اطلاع رسانی را انجام خواهیم داد.

اقراریان با بیان اینکه باید در خصوص موضوعات مالی، انتصابات، حقوق پرداختی و تصمیمات در این سامانه اطلاع‌رسانی انجام شود، خاطرنشان کرد: انتصابات غیرقانونی توسط کمیسیون حقوقی پیگیری می‌شود. تعامل خوبی با سازمان بازرسی کشور در این زمینه صورت گرفته و مکاتبات در این زمینه انجام می شود.

وی با بیان اینکه یک فرصت یک ماهه برای شهرداری مشخص شده که مسائل مربوط به سامانه را اعلام کند، گفت: اگر شهرداری در خصوص برخی بارگذاری‌ها با مشکل روبه‌رو است باید در طول این مدت مشکلات را برطرف کند.

اقراریان همچنین تصریح کرد: اقدام خوبی که انجام شده مصوبه شورا در خصوص ایجاد پنجره واحد برای صدور مجوزها و ارائه فرصت سه ماهه به شهرداری است که مجوزها را در قالب یک پنجره واحد ارائه کند. شهرداری می‌تواند در این زمینه پیشگاه شهرداری‌ها و الگوی سایر کلانشهرها باشد.

وی افزود: بخشی از مشکلات مردم در صدور مجوزها این است که روند فرآیندمحور و سامانه محور نیست که در پنجره واحد این دغدغه دنبال می شود.

انتهای پیام/

۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
کد خبر: 19862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =