افتتاح بزرگترین مجموعه دستفروشان کشور در خلازیر طی هفته آینده

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از افتتاح بزرگترین مجموعه دستفروشان کشور در خلازیر ظرف یک هفته آینده خبر داد.

به گزارش شهر، قدرت‌اله محمدی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، در تشریح روند ساماندهی دستفروشان سطح شهر تهران گفت: در فروردین ماه سال جاری یعنی در هفته آینده بزرگترین مجموعه دستفروشان کشور در خلازیر افتتاح خواهد شد.

وی درباره جزییات صدور کارت شناسایی برای دستفروشان نیز گفت: برای اجرای هر طرحی در جهت ساماندهی دستفروشان باید جامعه آماری داشته باشیم. آماری که در حال حاضر از دستفروشان تهران وجود دارد تقریبی است لذا مقرر شد که دستفروشان در محورهای مختلف در سامانه با درج مشخصات، ثبت نام کنند و برای افرادی هم که به هر دلیلی دسترسی به سامانه ندارند مقرر شد ثبت نام حضوری در مناطق علاوه بر سامانه انجام شود.

محمدی افزود: به این ترتیب دستفروشان پس از ثبت نام، کارت شناسایی دریافت می‌کنند تا هویت آنها مشخص باشد و اگر قرار شد برنامه و طرحی اجرایی شود بدانیم جامعه آماری ما چند نفر است. پس از ثبت نام مثلا برای محور خیابان ولیعصر(عج) قصد اجرای طرح داریم که اگر کسی بخواهد به دستفروشان ثبت نامی اضافه شود ما مسئولیتی نسبت به این فرد نداریم و غیرقانونی قلمداد می شوند.

وی ادامه داد: در زمانی که قصد جابجایی دستفروشان در محوری را داریم بر اساس همین جامعه آماری اقدام می‌کنیم و در نهایت این ثبت نام مشخص می‌کند در تهران چه تعداد دستفروش داریم. با وجود جامعه آماری می توان برای این افراد مکان و روز بازار تعریف کرد و یا حتی بازار ثابت ایجاد کرد که برای این اقدام هم از افراد ثبت نامی استفاده خواهد شد؛ لذا این اقدام در راستای کمک به دستفروشان خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران درباره شاخص احصاء دستفروشان در سطح مناطق نیز گفت: همکاران ما در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران چندین سال است که دستفروشان را می‌شناسند؛ مثلا در محور تجریش همکاران ما دستفروشان این محور را می‌شناسند افرادی که چندین سال است به عنوان دستفروش حضور دارند.

وی افزود: افرادی که معمولا در ایام پایانی سال به عنوان دستفروش اضافه می شوند کاذب هستند. ماه‌های ابتدایی سال معمولا تا خرداد برای ما ملاک است که این افراد همیشه هستند و شغل آنها دستفروشی است. در ایام پایانی سال با چند هزار دستفروش که از سایر استان‌ها هم می‌آیند مواجه می‌شویم؛ البته این موضوع هر ساله تکرار می‌شود و پس از ۱۰ روز هم به استان خود بازمی‌گردند که این افراد مدنظر ما نیستند بلکه ما به دنبال احصا تعداد دستفروشان ثابت هستیم تا بتوانیم برای آنها برنامه ریزی کنیم و طرح های مناسب را اجرا کنیم.

محمدی درباره اجرای نخستین طرح پس از مرحله ثبت نام دستفروشان گفت: در فاز نخست تلاش خواهیم کرد در محورهای اصلی، دستفروشان حضور نداشته باشند. درحقیقت اجرای ساماندهی به این معنی است که هرکس در جای خود باشد؛ بی تردید سدمعبر محل عبور عابر پیاده، غیرقانونی است. به هر دلیلی اگر دستفرشان در این محل بوده اند باید جابجا شوند اما قرار نیست کسی را حذف کنیم و یا معیشت آنها را دچار خدشه کنیم؛ بلکه جابجایی ملاک است.

وی تاکید کرد: چنانچه آمارها مشخص شود محور به محور بر اساس شرایط خاص همان محور تصمیم گیری خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
کد خبر: 19886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =