توضیحات سازمان زیباسازی درباره المان خانه تکانی نوروز

به گفته مدیر روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران المان خانه تکانی نوروز که این روزها از آن به عنوان توهین به زن در شبکه مجازی توئیتر یاد می‌شود، متعلق به دوره گذشته مدیریت شهری است.

محمد جواد زمان آبادی در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت: المان خانه تکانی که در شبکه مجازی توئیتر برخی آن را متعلق به این دوره مدیریت شهری دانسته و حتی محل نصب آن را مقابل دانشگاه شریف عنوان کرده اند، متعلق به دوره گذشته مدیریت شهری است.

وی افزود: عکس های منتشر شده نشان می دهد که روی تابلو پشت سر این المان شهری عنوان مترو دانشگاه شریف نوشته شده است این در حالی است که المان مذکور در مقابل دانشگاه شریف نصب نشده بلکه در میدان تیموری واقع در خیابان شهید حبیب اللهی بوده است.

مدیر روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به اینکه انتشار  عکس این مجسمه یک شیطنت رسانه ای برای تخریب این دوره مدیریت شهری است، ادامه داد: این مجسمه جزو برنامه های فرهنگی و هویتی ای بود که در سال گذشته توسط مدیران وقت در این محدوده اجرایی شده بود تا سنت های عید نوروز را به نوعی نشان دهند که بعد از عید نیز  این المان جمع آوری شد و عکس های بعدی نیز حکایت از آن دارد که در محل مذکور وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه طبق روال موجود برای ساخت یک المان حجمی حتی به سفارش مناطق شهرداری باید مجوزهای لازم از سازمان زیباسازی گرفته شود، بیان کرد: مجوز ساخت این مجسمه در این دوره مدیریت شهری صادر نشده است.

زمان آبادی با بیان اینکه برخی برای تخریب مدیریت شهری با دستان خالی به سراغ به زیر سوال بردن هویت و سنت های قدیمی فرهنگی می روند تا به هدف خود برسند، یادآور شد: در گذشته کارهایی مانند خانه تکانی، شستن فرش و... جزئی از هویت آیین نوروز بوده است که در ایران انجام می شده است و به نظر می رسد ساخت المانی از این سنت ها نمی تواند توهین به قشر خاصی باشد چرا که این المان ها در شهر تهران به صورت زنجیره ای که باز سازی سنت های قدیمی است در سال های گذشته کار شده است.

وی با اشاره به اینکه کیفیت این مجسمه مورد تایید سازمان زیباسازی نیست، تاکید کرد: اگر قرار بود چنین المانی در این دوره ساخته شود، شکل آن و کیفیت مجسمه به مراتب بسیار متفاوت تر از آن چیزی بود که در گذشته انجام شده است.

مدیر روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به استقبال شهروندان از این مجسمه گفت: شهرداری منطقه برای ۴۸ ساعت این مجسمه را در میدان تیموری اکران کرد که مورد استقبال شهروندان قرار گرفت و دوباره جمع آوری شد. به عبارتی شهروندان از این المان ها استقبال کردند اما برخی از این المان و استقبال شهروندان از هویت و سنت های قدیمی به نفع مقاصد شخصی و حزبی خود استفاده کردند.

وی با اشاره به موج رسانه ای که چندی پیش نیز درباره مجسمه خانواده موتور سوار که در خیابان بهار نصب شده بود؛ به وجود آمد افزود: در آن زمان نیز عنوان شد که شهردار تهران برای تبلیغ فرزند آوری این المان شهری را ساخته است در حالی که این مجسمه در دوره گذشته مدیریت شهری ساخته شده  و محل نصب آن نیز خیابان بهار که مرکز  فروش لوازم و پوشاک کودکان است، بود.

انتهای پیام/

۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
کد خبر: 19908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =