ارزیابی شاخص‌های شهر دوستدار کودک در ۹ محله تهران

امیری از آغاز مطالعه ارزیابی شاخص‌های شهر دوستدار کودک در ۹ محله شهر تهران خبر داد.

مهدی امیری در گفت و گو با خبرنگار شهر، با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مصوبات شورای شهر الزام شهرداری در تبدیل پایتخت به شهر دوستدار کودک است، اظهار کرد: حدود ۱۳ سال است که از تصویب لایحه شهر دوستدار کودک در شورای شهر می گذرد. در آن زمان اداره کل آموزش های شهروندی به عنوان دبیرخانه اجرای این مصوبه انتخاب شد و بعد از آن نیز برنامه عملیاتی متناسب با این مصوبه به تایید شورای شهر تهران رسید.

مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران با اشاره به اینکه این اداره کل موظف به تهیه برنامه عملیاتی شهر دوستدار کودک شد، ادامه داد: این برنامه در نهایت به تصویب شورای شهر رسید و به شهرداری تهران نیز ابلاغ شد.  

وی با تاکید بر اینکه دبیرخانه شهر دوستدار کودک ملزم به پیگیری نحوه اجرای برنامه عملیاتی این مصوبه در طول یک دهه اخیر بوده است، بیان کرد: چند سال دبیرخانه غیر فعال بود که در دوره جدید دوباره دبیرخانه شهر دوستدار کودک فعالیت خود را از سر گرفت، هر چند در ایام کرونا جلسات کمتری در این حوزه برگزار شده است.

امیری با بیان اینکه در دبیرخانه شهر دوستدار کودک سازمان های ذی نفع مانند آموزش و پرورش، اعضای شورای شهر و نمایندگان شهرداری تهران  حضور دارند و در جلساتی که برگزار می شود، مباحث مختلف این حوزه را بررسی می کنند، یادآور شد: یکی از اقدامات خوبی که در رابطه با این مصوبه برنامه ریزی شده است، ارزیابی محلات مختلف در راستای شهر دوستدار کودک است. شهر تهران آنقدر بزرگ است که نمی توان ادعا کرد که طی یک برنامه واحد یک ساله و دوساله بتوان این مصوبه را به طور کامل اجرایی کرد.

مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران افزود: برخی از محله های تهران از نظر وسعت، تنوع قومیت و جمعیت با شهرستان ها برابری می کنند و در این راستا محلات را هدف قرار داده ایم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته برای ۱۳ محله شهر تهران برنامه عملیاتی  و ارزیابی شاخص های شهر دوستدار کودک تهیه و ابلاغ شده است، تاکید کرد: در سال جاری نیز پروژه مطالعاتی ۹ محله در ۹ منطقه با هدف ارزیابی شاخص های شهر دوستدار کودک در حال انجام است.

امیری در ادامه گفت: همچنین یک سامانه خود ارزیابی راه اندازی شده است که وضعیت دوستدار کودک بودن محله های شهر تهران را بررسی می کند.

وی با بیان اینکه در کنار اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری، برنامه هایی نیز اجرایی شده است، افزود: راه اندازی بوستان های مادر و کودک، برگزاری جشنواره های مختلف مانند جشنواره اسباب بازی ها، راه اندازی اتاق مادر و کودک در مترو، ترمینال ها و ... در حال انجام است.

مدیرکل آموزش های شهروندی شهردار تهران با اشاره به اینکه نگاه ما در شهر تهران، محوریت خانواده ها در حوزه شهر دوستدار کودک است، خاطرنشان کرد: در جشنواره اسباب بازی ها، اقدام به تولید اسباب بازی هایی کرده ایم که کودک در کنار خانواده بتواند از آن استفاده کند.

انتهای پیام/

۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
کد خبر: 19912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =