پذیرش حدود ۳۴ هزار نفر شب در گرم‌خانه‌های منطقه ۱۲

شهردار منطقه ۱۲ از پذیرش ۱۷ هزار و ۶۳۳ نفر شب در گرم‌خانه‌ آقایان و ۱۶ هزار و ۸۸ نفر شب در گرم‌خانه‌ بانوان این منطقه از ابتدای اجرای طرح زمستان گرم تاکنون خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، امیر یزدی دراین‌باره گفت: هر سال با آغاز فصل سرما، فرایند شناسایی، جذب و انتقال افراد آسیب‌دیده و در معرض آسیب همچون افراد بی‌خانمان، معتادان خیابانی، در راه ماندگان، بیماران روانی سرگردان، معلولان جسمی-حرکتی و ذهنی، سالمندان طردشده از خانواده و... از سطح شهر و معابر آن به گرم‌خانه‌ها به عنوان یکی از مأموریت‌های ویژه شهرداری تهران مورد توجه بوده است.

یزدی افزود: منطقه ۱۲ به عنوان منطقه مرکزی پایتخت با تراکم جمعیت و آسیب‌های اجتماعی مرتبط با آن روبه‌رو است. این منطقه امسال نیز با آغاز فصل سرما طبق روال هرسال با مشارکت سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران و بهره‌گیری حداکثری از توان، ظرفیت و امکانات خود به‌صورت شبانه‌روزی نسبت به اجرای طرح زمستان گرم، ویژه ساماندهی افراد آسیب‌دیده و در معرض آسیب اقدام کرده است.

وی در مورد طرح زمستان گرم توضیح داد: این طرح شامل اجرای بهینه طرح‌های شناسایی، جذب و ارجاع افراد آسیب‌دیده و ساماندهی این افراد در گرم‌خانه‌های منطقه است که از نخستین روز آغاز آن یعنی ۱۵ آبان‌ماه سال جاری به‌طور مستمر و شبانه‌روزی در حال اجراست و تا ۳۱ فروردین سال ۱۴۰۱ نیز ادامه خواهد داشت که احتمال تمدید این طرح بر مبنای ابلاغیه‌های بعدی نیز وجود دارد.

شهردار قلب طهران از انجام ۷۷۲ گشت فوریتی (توسط سازمان و منطقه) برای اجرای این طرح خبر داد و گفت: مجموع گشت‌های انجام‌شده توسط منطقه ۱۲ تاکنون ۵۵۲ گشت گزارش شده که از این تعداد، ۲۵۴ مورد توسط سواری، ۹۰ مورد توسط پیکاپ، ۱۸۲ مورد توسط خودروی ون و ۲۶ مورد توسط اتوبوس انجام شده است. تعداد افراد شناسایی‌شده در این گشت‌ها، ۳ هزار و ۹۹۰ نفر بوده که ۳ هزار و ۶۳۵ نفر آنها مرد و ۳۵۵ نفر آنها زن بوده‌اند؛ همچنین ۶۰۳ نفر توسط گشت‌های منطقه شناسایی‌ شده‌اند که همگی مرد بوده‌اند. نیروهای حاضر در این طرح شامل ۶۶۹ نفر از شهرداری منطقه ۱۲ و ۱۹۰ نفر از نیروی انتظامی است.

وی با اعلام این مطلب که از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۳۳ هزار و ۷۲۱ نفر شب در ۲ گرم‌خانه‌ منطقه پذیرش شده‌اند، ادامه داد: از این تعداد ۱۷ هزار و ۶۳۳ نفر شب مرد و ۱۶ هزار و ۸۸ نفر شب زن بوده‌اند که در دو گرم‌خانه منطقه واقع در بوستان شوش اسکان داده شده‌اند؛ همچنین آمار جذب معتادان متجاهر توسط نیروی انتظامی، هزار و ۷۶۴ نفر اعلام شده که هزار و ۷۳۴ نفر آن مرد و ۳۰ نفر آنها زن بوده‌اند.

به گفته یزدی، پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی و تلاش برای ارتقای سطح سلامت و امنیت اجتماعی از جمله اهداف اجرای این طرح در این منطقه بوده است.

انتهای پیام

۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
کد خبر: 19916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =