منشأ گردوغبار سوریه و عراق است/خروج تهران از ساعات پیک گردوغبار

معاون فنی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: تهران در بامداد امروز شاهد ساعات پیک گرد و غبار بود اما در حال حاضر از ساعات پیک خارج شده است.

به گزارش شهر، فرشید باباخانی امروز در گفت‌وگو با بخش خبری 14:30 رادیو تهران اظهار کرد: بررسی‌های صبح امروز تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که منبع گرد و غبار در سوریه و عراق بوده و در خارج از کشور تشکیل شده است.

وی ادامه داد: این توده از روز گذشته شرق ترکیه را رد و استان‌های غربی کشور را درگیر کرد. بامداد امروز به تهران رسید و شدت پیک گرد و غبار نیمه شب در تهران مشاهده شد.

باباخانی با بیان اینکه تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که گرد و غبار از تهران عبور کرده و نزدیک مشهد است، یادآور شد: منبع این گرد و غبار خارجی بوده و امیدواریم که شرایط بهتر شود. خوشبختانه تهران از ساعات پیک غبارآلود خارج شده است.

وی همچنین تصریح کرد: پیش بینی‌های ماهواره‌ای رصد شده را در کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران ارائه خواهیم کرد و در کمیته تصمیم‌گیری می‌شود.

باباخانی با بیان اینکه احتمال گرد و غبار جدید وجود دارد، گفت: به علت ابری بودن هوا در مناطق غربی کشور نتوانستیم از تصاویر ماهواره‌ای جدید استفاده کنیم تا بتوانیم توده‌ای را که پیش‌بینی شده در حال ورود به کشور است، مشاهده کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که با کنار رفتن ابرها بتوان این توده‌ها را مشاهده کرده و تصمیم‌های لازم اتخاذ شود.

معاون فنی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: تقاضای ما این است که همه شهروندان مطابق شرایط اضطرار از تردد غیر ضرور در سطح شهر خودداری کنند و افراد مسن و کودکان در منزل بمانند تا شرایط بهتر شود.

انتهای پیام/

۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴
کد خبر: 19953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =