تصمیم‌گیری نهایی برای تعطیلی فردا؛ ساعت ۲۲ امشب/ بازی پرسپولیس و آلومینیوم لغو شد

با تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوا بازی پرسپولیس و آلومینیوم که قرار بود فردا (۲۰ فروردین ماه) در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شود، لغو شد.

به گزارش شهر کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران امروز با حضور استاندار تهران در استانداری تهران برگزار شد و بر اساس تصمیم اتخاذ شده بازی پرسپولیس و آلومینیوم که قرار بود فردا (۲۰ فروردین ماه) در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شود، لغو شد و بر محدودیت حضور در فضاهای باز و عدم برگزاری مسابقات ورزشی و ورزش در فضاهای باز تاکید شد.

از دیگر مصوبات این جلسه به لزوم آمادگی کامل دانشگاه های علوم پزشکی، بیمارستانها و اورژانس و هلال احمر می‌توان اشاره کرد. همچنین تصمیم نهایی برای تعطیلی مدارس تا آخر امشب اعلام خواهد شد.

به بیماران تنفسی  نیز توصیه شد که از تردد در فضای باز خودداری کنند.

محسن منصوری - استاندار تهران - در پایان جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران در تشریح آخرین تصمیمات این کمیته با توجه به تشدید گرد و غبار موجود در سطح استان تهران گفت: از ساعت ۱۷ امروز کمیته اضطرار الودگی هوای تهران با حضور نمایندگان دستگاه های مرتبط برگزار شد و آخرین اخبار و گزارشات در خصوص آلودگی هوای تهران مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود : شرایط لحظه ای آلودگی هوا خوب نیست و در حال حاضر شاخص ۴۳۰ را نشان می دهد ولی این آلودگی رو به کاهش است و از سوی دیگر جنس آن با آلودگی شیمیایی ناشی از تردد خودروها که بیشتر در فصل سرما با آن مواجهیم متفاوت است اما به هر روی سلامتی شهروندان را تهدید می کند.

منصوری در ادامه گفت: ظرف یکی دو ساعت گذشته با توجه به وزش باد عدد شاخص آلودگی هوا کاهش پیدا کرده است و پیش بینی‌های هواشناسی نیز وزش باد و احتمال بارندگی را نشان می دهد که ممکن است موجب کاهش بیشتر آلودگی هوا شود.

وی افزود: برای پیش بینی دقیق نقشه های ماهواره ای و سامانه های پایش جمع بندی نهایی به ساعت ۲۲ امشب موکول شد که تا آن زمان در خصوص تعطیلی یا عدم تعطیلی تصمیم گیری نهایی انجام شود و از طریق رسانه ها به اطلاع شهروندان خواهد رسید. بی تردید فردا شاهد کاهش آلودگی و بهبود عدد شاخص خواهیم بود اما به هر ترتیب هوای خوب نخواهیم داشت‌.

منصوری ضمن اشاره به مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران یادآور شد: برای فردا بازی فوتبالی که مقرر شد در تهران برگزار شود یعنی دیدار پرسپولیس و آلومینیوم با هدف حفظ سلامت بازیکنان و هواداران لغو خواهد شد. همچنین حضور بیماران تتفسی و ریوی برای فردا در فضای باز ممنوع خواهد بود. دستگاه های امدادی شامل اورژانس ،هلال احمر ،بیمارستان ها و دانشگاه های علوم پزشکی نیز در آماده باش کامل خواهند بود.

انتهای پیام/

۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷
کد خبر: 19954

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =