پیشنهاد اجرای زیست شبانه در ماه رمضان

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: با اینکه بگوییم زیست شبانه مطلقا قابل طرح نیست، مخالف هستم و به نظرم باید طراحی ما در این زمینه درست انجام شود.

به گزارش شهر، علیرضا نادعلی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر، در پاسخ به سوالی درباره اجرای زیست شبانه در ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان اتمسفری به همراه خود دارد که از جنس دعا و مناجات و فضای بندگی پیش پروردگار است. این نشان می‌دهد خیلی بیش از اینکه تاکنون اقدام شده، باید برای شبانه روز ماه مبارک رمضان فکر کنیم، چرا که در طول روز همه روزه دارند و در شب فضا به گونه دیگری است. 

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: طی سال‌های مختلف خیلی از مناجات‌ها و مباحث عبادی در شب‌های ماه مبارک رمضان اجرا می شود و به غیر از این خیلی‌ها عادت دارند که فعالیت‌های ورزشی را در ایام ماه رمضان طی شب تا صبح انجام دهند. 

نادعلی با تاکید بر اینکه می‌شود شهر را متناسب با این شرایط آرایش داد، گفت: در هر صورت باید ببینیم زیست شبانه چه معنایی دارد؛ حتی استفاده از موهبت‌های مادی را نیز می‌توانیم در این طرح تعریف کنیم اما سنخیت آن را با فضای روحانی ماه رمضان را باید در نظر بگیریم. 

وی افزود: در کشورهای عربی و حتی ترکیه در این ایام صنف پخت‌وپز جشنواره‌های زیبایی را برگزار می‌کنند، اما از چارچوب آن فضای روحانی هم خارج نمی‌شوند، لذا اگر زیست شبانه از این جنس باشد قابل طراحی و فکر است. 

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در واکنش به اینکه زیست شبانه در زمان شورای پنجم مطرح و با مخالفت فرمانداری روبرو شد، چرا نباید این طرح در دیگر ایام سال اجرا شود؟ گفت: جا دارد که مجددا روی این طرح کار کنیم؛ از نظر من هر ایده‌ای با اندازه و چارچوب‌مندی، با نظارت و طراحی مناسب ارائه شود و از طرفی باعث شود وضعیت اقتصادی در آن چارچوب‌ها برای معیشت کسبه و مردم با شرایط بهتری اتفاق بیفتد، نظر و ایده خوبی و قابل طرح است. 

نادعلی تاکید کرد: در مکان و زمان مناسب وقتی صحبت از زیست شبانه است، این موضوع قابل طراحی است و با اینکه بگوییم زیست شبانه مطلقا قابل طرح نیست مخالف هستم و به نظرم باید طراحی ما در این زمینه درست انجام شود.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
کد خبر: 19961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =