۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
کد خبر: 1998
شهرداری ها به دولت های کوچک تبدیل می شوند

شهر: مشاور شهردار تهران در امور مجلس ضمن ابراز امیدواری نسبت به تصویب لایحه مدیریت جامع شهری در مجلس یازدهم تا پایان سال جاری، این لایحه را یک تحول جدی در مدیریت کلانشهرها و ایجاد یک دولت کوچک شهری قلمداد کرد.

پروانه مافی، مشارو شهردار تهران در امور مجلس در گفتگو با خبرنگار شهر درباره اقداماتی که مجلس دهم در حمایت از شهرداری ها در طول چهار سال انجام داده، گفت: به عنوان نماینده مجلس لایحه پسماند را در مجلس گذشته دنبال کردم. لایحه خوبی در حوزه پسماند بود که مربوط به همه شهرداری های کشور بود و تنها شامل شهرداری تهران نمی شد.

او ادامه داد: لایحه پسماند از لوایحی بود که بنا شد بر اساس آن بخش غیردولتی و خصوصی در بخش پسماند سرمایه گذاری کند و دخالت جدی داشته باشد که کار مهمی بود که کلانشهرها به آن خیلی نیاز داشتند.

مافی به لایحه درآمدهای پایدار شهرداری ها نیز اشاره کرد و گفت که این لایحه نیز نهایی شد و به شورای نگهبان رفت که ایراداتی به آن گرفته  و قرار بر اصلاح شد. این لایحه به منابع درآمدی شهرداری ها کمک بسیاری می کند.

این نماینده سابق مجلس افزود: در مورد شوراها نیز لایحه ای از شورای عالی استان ها به مجلس رسید که نتوانست رأی مجلس را به دست بیاورد، اشکالاتی داشت که باید آن اشکالات رفع می شد.

مافی در پاسخ به این پرسش که به غیر از درآمد پایدار شهرداری ها لایحه دیگری در مجلس یازدهم در حال پیگیری است که مربوط به حوزه شهرداری ها باشد، توضیح داد: لایحه مدیریت جامع شهری در حال پیگیری است که مجلس یازدهم نیز نظر مثبت نسبت به آن دارد و امیدوارم این لایحه که بسیار مهم است و از طرف شورای عالی استان ها به مجلس رفته است بتواند تا پایان امسال مصوبه به دست بیاورد.

او ادامه داد: این لایحه می تواند تغییر و تحول جدی در مدیریت کلانشهرها ایجاد کند و شهرداری کلانشهرها را به یک دولت کوچک و یک حکومت شهری، محله ای و منطقه ای تبدیل کند.

مافی با اشاره به تشکیل فراکسیون مدیریت شهری در مجلس یازدهم بیان کرد: نمایندگان می گویند که در حال پیگیری طرح ها و لوایح متعددی از جمله لایحه جامع مدیریت شهری هستند. این فراکسیون ۱۶۰ نفر عضو دارد.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
کد خبر: 1998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =