رونمایی از اثر هنری شهید «محسن فخری‌زاده»

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در مراسم رونمایی از اثر هنری شهید «محسن فخری زاده» گفت: این اثر با همکاری دو هنرمند برتر کشور و با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره آن شهید بزرگوار طراحی و اجرا و امروز رونمایی شد.

به گزارش شهر و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، رضا صیادی در حاشیه مراسم رونمایی دیوارنگاره شهید فخری زاده گفت: اثر «فخر ایران» با موضوع شهید محسن فخری‌زاده ۷ آذرماه سال گذشته مصادف با سالگرد شهادت وی آغاز شد و امروز ۲۰ فروردین ماه همزمان با روز فناوری هسته‌ای با حضور فرزند این شهید رونمایی شد.
وی با بیان اینکه اثر شهید فخری زاده ۵۰۰ مترمربع مساحت دارد، افزود: دو تن از هنرمندان مطرح و شناخته شده کشور برای خلق این اثر زحمات زیادی کشیدند؛ هنرمند نقاش علیرضاذاکری طراح و عباس شاکری هم اجراکننده این اثر هستند.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به چرایی انتخاب اقدسیه برای طراحی و اجرای اثر شهید فخری زاده، توضیح داد: این محل همجوار با منزل و خیابان شهید فخری زاده است و به همین دلیل تصمیم گرفته شد که در این نقطه این طرح اجرایی شود.
صیادی تاکید کرد: باعث افتخار است که توانستیم با اجرای این اثر نام و یاد شهید فخری زاده را زنده نگه داریم.
وی در ادامه عنوان کرد: قرار است به مناسبت روز فناوری هسته ای یک اکران عمومی با عنوان «فناوری هسته ای در زندگی ما چه کاربردهایی دارد» در سطح شهر اجرایی شود. در حال حاضر حدود ۴۰۰ سازه تبلیغاتی شهر تهران با مجموعه طرح هایی به زبان ساده به مردم توضیح می دهد که با انرژی هسته ای به چه دستاوردهایی در حوزه علمی، پزشکی و صنایع مختلف می توانیم دست پیدا کنیم.

انتهای پیام

۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
کد خبر: 20065

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =