مقبره شهدای منطقه ۱۱ پاتوق فرهنگی جوانان می‌شود

شهردار منطقه ۱۱ بر لزوم ایجاد کاربری پاتوق فرهنگی جوانان در فضای مقبره شهدای انقلاب اسلامی تاکید کرد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۱، جلسه هیئات امنای مقبره شهدای این منطقه با هدف برنامه ریزی و لزوم تعیین کاربری فرهنگی این فضا با حضور شهردار منطقه۱۱، معاون امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه، فرمانده ناحیه سلمان فارسی، رییس امور مساجد منطقه، نماینده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، رییس بنیاد شهید منطقه۱۱ و جمعی از مدیران فرهنگی این منطقه برگزار شد.

در این نشست، توسط سردار شیخی، نماینده بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس، داوود غفارپور به عنوان مسئول حفظ اثار و نشر ارزش های دفاع مقدس منطقه۱۱ منصوب و معارفه شد.

سید محمد موسوی شهردار منطقه در نشست هیئات امنای مقبره شهدای گمنام انقلاب اسلامی ضمن اشاره به لزوم بهره مندی جوانان از فضای معنوی مقبره شهدا گفت: باید فضایی را ایجاد کنیم تا مبدا و مقصد کلیه برنامه های فرهنگی این منطقه، فضای مطهر مقبره شهدای گمنام باشد.

او ضمن اشاره به مقام دو شهید گمنام جوان در بوستان دامپزشک منطقه۱۱ افزود: نخستین گام در ایجاد فضای پاتوق فرهنگی برای جوانان در مقبره شهدای گمنام، ایجاد فضا و تعیین المان مذهبی برای مقبره است.

موسوی افزود: با حفظ معماری مقبره باید طرحی ایجاد شود که با وجود معماری ایرانی اسلامی به فضای معنوی و مذهبی این مکان نیز توجه کند.

شهردار منطقه۱۱ خاطر نشان کرد: حسینیه موجود در مقبره شهدای گمنام منطقه۱۱ باید محفلی باشد برای برنامه های فرهنگی جوانان انقلابی.

او در ادامه گفت: با کمک جوانان خلاق و طراحان انقلابی باید فضاسازی مناسبی برای مقبره شهدای گمنام و حسینیه این فضا در نظر گرفته شود تا شرایط برای ایجاد پاتوق فرهنگی فراهم شود.

 در انتهای این برنامه سید محمد موسوی ضمن اشاره به لزوم همکاری تمام دستگاه ها برای انجام امور فرهنگی گفت: با تکیه بر دعای شهدا و توکل بر خداوند در نظر داریم برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان و شب های قدر را با محوریت مقبره شهدای گمنام این منطقه برگزار کنیم.
 
گفتنی است؛ مقبره شهدای گمنام منطقه۱۱ به عنوان نگین معنوی این منطقه در بوستان دامپزشک واقع در خیابان آذربایجان قرار دارد.

انتهای پیام

۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴
کد خبر: 20089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =