۱۱۵ هزار متر از جداره‌های شهری رنگ‌آمیزی شده‌اند/ آغاز پیرایش محورهای مختلف شهر تهران

معاون هماهنگی امور مناطق سازمان زیباسازی شهر تهران از اجرای طرح پیرایش، رنگ‌آمیزی و شستشوی جداره‌ها و المان‌های شهری خبر داد و گفت: تاکنون بالغ بر ۱۱۵ هزار متر مربع رنگ‌آمیزی در هفت منطقه تهران انجام شده که در حال افزایش طی روزهای آتی است.

به گزارش شهر و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، مهدی قربانی از پیرایش، رنگ‌آمیزی و شستشوی جداره‌ها و المان‌های شهری خبر داد و در این باره گفت: در راستای پیرایش شهری و با هدف اجرای خط مشی سازمان در بخش‌های مختلف شهری، همواره یک سری اقدامات با نگاه الگوسازی در مناطق مختلف انجام می‌شود تا علاوه بر خط مشی سازمان به مناطق ۲۲ گانه، امکان پیاده سازی الگوها را نیز برای بخش‌های مختلف فراهم کند. 
او ادامه داد: معاونت هماهنگی امور مناطق، در بخش نظارتی که عمدتاً به بحث پیرایش و نگاهداشت شهر مرتبط است، همواره اقداماتی را از طریق ناظران مناطق ۲۲ گانه دنبال می‌کند که به صورت روزانه نیز انجام می‌شوند. این بخش از اقدامات شامل هر نوع معضلی در المان‌ها، سازه‌های تبلیغاتی، فرهنگی، المان‌های منصوب بر روی نماها نظیر تابلوها، مجسمه‌ها و ... می‌شود، بنابراین کلیه جریان و اتفاقات سطح شهر به صورت روزانه گزارش می‌شود، و بخش‌های مرتبط به هر معاونت، ابلاغ می‌شود زیرا این بخش‌ها بسیار به زیبایی نما و منظر شهری کمک می‌کنند. 
معاون هماهنگی امور مناطق سازمان زیباسازی شهر تهران درباره شستشوی جداره‌ها بیان کرد: در بخش اجرای احکام نیز، عمده وظایف شامل شستشو، رنگ‌آمیزی، جمع آوری و حذف زوائد بصری است، و طی دو ماه اخیر در این زمینه اقدامات بسیار خوبی انجام شده است. 
قربانی ادامه داد: تاکنون بالغ بر ۱۱۵ هزار متر مربع رنگ‌آمیزی در هفت منطقه تهران انجام شده که در حال افزایش طی روزهای آتی است. 
او خاطرنشان کرد: در بخش حذف زوائد و پیرایش نیز طی سه ماه اخیر محورهای متعددی مورد توجه قرار گرفته است البته در حال حاضر ۱۵ محور انتخاب شده‌اند و در حال گسترش هستند. در ادامه پیش بینی ما برای اجرای کار نهایی، بیش از این‌ها است و احتمالاً ۳۰ محور متعدد برای پیرایش انتخاب و اجرا خواهند شد.
معاون هماهنگی امور مناطق سازمان زیباسازی شهر تهران، افزود: هم اکنون در بخش پیرایش محور دماوند در دست اجراست و برای پوشاننده‌ها نیز، در ۴ منطقه از شهر، کار انجام می‌شود. همان‌طور که می‌دانید، تهران دارای مناطق گسترده و زیادی است و امکان اجرای تمام بخش‌ها توسط بخش هماهنگی امور مناطق وجود ندارد. بنابراین تلاش ما این است که بتوانیم به کلیه مناطق ۲۲ گانه الگویی از اجرای کارها ارائه دهیم و تفاوت‌های این بخش را به درستی معرفی کنیم. 
قربانی خاطرنشان کرد: یک دست سازی تابلوها نیز از جمله اقداماتی است که بر اساس نما و متریال ساختمان‌ها مورد توجه قرار خواهد گرفت. در این قسمت نیز رایزنی‌هایی انجام شده است و تلاش‌هایی برای افزایش مشارکت‌پذیری شهروندان صورت گرفته است. این اقدام در راستای یک دست سازی شهر و ایجاد چهره دلپذیر در بخش‌های مختلف صورت می‌پذیرد اما در این راستا همکاری مناطق و مردم بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام

۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
کد خبر: 20109

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =